FANDOM

Posterunek Monolitu to lokacja w Czerwonym Lesie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Monolit ustawił przyczółek w Czerwonym Lesie jak tylko dowództwo tej frakcji zdało sobie sprawę, że Limańsk umożliwia ominięcie Mózgozwęglacza. Wcześniej te tereny były niedostępne z uwagi na ogromną ilość anomalii oraz bardzo wysokie promieniowanie, zmieniła to Wielka Emisja poprzedzająca wydarzenia z drugiej części sagi. Oddział Monolitu został wysłany do Czerwonego Lasu, gdzie zajął pozycje, z misją powstrzymania każdego kto spróbuje przedrzeć się dalej do Limańska. W roku 2011 Czyste Niebo ścigając Naznaczonego sforsowało posterunek Monolitu zabijając wszystkich obrońców, po czym oddziały Liebiedewa pomaszerowały dalej, w głąb Zony ku elektrowni atomowej. Po tych wydarzeniach posterunek Monolitu nie pełnił już żadnej istotnej roli w wydarzeniach, które rozgrywały się na tym terenie.

Opis Edytuj

Posterunek to niewielki obóz założony przez frakcję Monolitu, która miała za zadanie powstrzymać każdego kto chciał dotrzeć w głąb Zony. Jest to dosyć dobrze ufortyfikowane miejsce, oddziały monolitu prawdopodobnie przybyły na miejsce dwoma transporterami opancerzonymi BTR, które można znaleźć na miejscu. Posterunek można zaatakować zasadniczo z trzech stron, w rozgrywce dostępna jest jednak tylko jedna. Po opanowaniu tej lokacji nie wiążą się z nią żadne zadania ani postaci kluczowe.

  • Na miejscu można zauważyć wojskowe transportery opancerzone, być może wcześniej stacjonowali tu Wojskowi.