FANDOM

Południowy punkt kontrolny (Bar) to miejsce w Rostoku, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

W roku 2012 do Rostoku przybył Naznaczony, który wdał się w rozmowę z dowódcą posterunku. W trakcie rozmowy zaatakowały mutanty w postaci dużej grupy |Ślepych Psów oraz Nibypsów. Atak został odparty a mutanty zabite, bohater natomiast uzyskał pozwolenie na przejście dalej. 

OpisEdytuj

Jest to posterunek Powinności strzegący wejścia do Rostoku od strony Wysypiska. Przebywa tam pięciu stalkerów z Powinności, każdego kto przybywa do tego miejsca najpierw muszą sprawdzić strażnicy, musi on także odpowiedzieć kilka pytań, głównie o tożsamość i cel wizyty, następnie jest przepuszczany. W pobliżu posterunku mutanty mają swoje legowisko, które jest przedmiotem zadania pobocznego. 

Powiązane zadaniaEdytuj

Schowek SoC SchowkiEdytuj

  • Punkt kontrolny jest bardzo dobrze umocniony: prowadzi do niego tylko jedno wejście, znajduje się tam niewielka fosa, schron oraz umocnienia z worków z piaskiem.
  • Bardzo rzadko w południowym punkcie kontrolnym widać najemników, a jeszcze rzadziej bandytów.
  • Często mutantny biegają w bezpiecznej odległości od punktu kontrolnego. Powinność nie będzie musiała wówczas interweniować, ale mogą zaatakować protagonistę, idącego z Wysypiska.