FANDOM

Posterunek przy moście to lokacja w Czerwonym Lesie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Po powstaniu Zony Limańsk i Czerwony Las przez długi czas był niedostępny, po wielkiej emisji na tym terytorium pojawili się stalkerzy oraz naturalnie mutanty. W roku 2011 przez posterunek przechodził Naznaczony, uciekający przed pościgiem Szramy i Czystego Nieba. Posterunek posłużył jako miejsce do zastawienia pułapki na Najemnika Szramę, tuż po jego dotarciu tam Striełok przeszedł przez tunel w głąb Czerwonego Lasu, po czym go wysadził, tym samym blokując drogę protagoniście drugiej części sagi. W tym samym czasie stalkerzy wynajęci przez Naznaczonego zaatakowali Szramę i starali się go powstrzymać. Po ucieczce głównego antagonisty najemnicy Striełoka wstrzymali atak i doszli do porozumienia ze Szramą.

Później Najemnik Szrama wykorzystać dobre położenie posterunku do ostrzeliwania wzgórz oraz mostu, który był pod kontrolą Bandytów. Okazało się to szczególnie pomoce gdy grupa Leszego przedarła się na miejsce od drugiej strony i opuściła most, dzięki osłonie Szramy oddział najemników nie poniósł żadnych strat, a Czyste Niebo mogło przedostać się dalej, do Limańska, omijając zawalony tunel. Później miejsce to nie pełniło już żadnej istotnej roli w rozgrywce.

Opis Edytuj

Jest to niewielki budynek usytuowany tuż przy opuszczanym moście, prowadzącym na drugą stronę rzeki, wprost do przejścia do Limańska. Z uwagi na swoje położenie posterunek może być dobrym miejscem do obrony i prowadzenia ostrzału, z wnętrza budynku można było prowadzić ostrzał praktycznie we wszystkich kierunkach. Sam budynek składa się z dwóch kondygnacji oraz balkonu.

Podczas rozgrywki w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo bohater może zająć pozycję na balkonie budynku, skąd jest bardzo dobry wgląd w to co się dzieje po drugiej stronie rzeki, położenie to umożliwia ostrzał Bandytów z dystansu, zarówno tych, którzy prowadzą działania bojowe na dole, jak i snajperów na wzgórzu.

  • Budynek ten stanowi bardzo dobrą pozycję strzelecką, można z niego osłaniać Stalkerów na moście lub eliminować snajperów na wzniesieniach.
    • Snajperzy na wzgórzach nie będą strzelać do protagonisty, ich głównym celem są Stalkerzy próbujący opuścić most.
  • Przy strzelaniu do Bandytów z tego budynku doskonale widać miejsce odradzania się bandytów, można więc ich zabić zanim jeszcze zdążą zająć pozycję.
  • S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo Stalkerzy wynajęci przez Naznaczonego obstawili ulicę, żaden z nich jednak nie zdecydował się zająć tego posterunku, to dziwne, gdyż mieli czas aby zastawić pułapkę, a miejsce to byłoby idealne do prowadzenia ostrzału z góry.