FANDOM

„Tyle razy mówiłem ludziom z Ministerstwa Edukacji, że musimy mieć w pogotowiu dwa w pełni wyposażone mobilne laboratoria... Kiwali tylko swoimi nadętymi głowami i tyle! Przez nich prawie przegapiliśmy największą szansę, jaką kiedykolwiek dała nam Zona!”
— Profesor Herman
Profesor Herman to szef zespołu Ekologów w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Profesor Herman jest Naukowcem pracującym dla Ukraińskiego Ministerstwa Edukacji i liderem ekspedycji Ekologów w północnych rejonach Zony. Kiedyś odwiedzał Bunkier Sacharowa w Jantarze, ale ostatecznie nalegał na szefów Ministerstwa Edukacji, że drugi Bunkier badawczy musi być dostępny przez cały czas, zwłaszcza biorąc pod uwagę niedawne kłopoty z wyłączeniem Mózgozwęglacza. Po udanym przekonaniu Ministerstwa Edukacji oraz po długiej kłótni z głównymi osobami jego Bunkier stoi w północnym obszarze Strefy bez ochrony Wojskowej z powodu Operacji "Tor Wodny". To zmusiło go do zatrudniania Stalkerów do prac terenowych i Najemników do ochrony Bunkra (tych ostatnich przyjął dlatego, ponieważ ci zaszantażowali go).

Herman, podobnie jak jego poprzednik, Sacharow, przez cały czas pozostaje w Mobilnym laboratorium w Janowie. Jako bardziej cyniczna strona operacji naukowej idzie ściśle według ksiąg, ale czasami może być tchórzliwym człowiekiem, szczególnie w obliczu siły. Niechętnie pozwala Czarnemu i jego ludziom "chronić" laboratorium i rutynowo odmawia wypuszczenia Topola i jego ludzi bez odpowiedniej ochrony, ponieważ Czarny odmawia powierzania własnych ludzi, dopóki Major Diegtiariow nie dotrze do laboratorium, ich praca zostanie zatrzymana i nie dokona się żaden przełom. Jest bezpośrednim przywódcą Oziorskiego i wszystkich mieszkańców bunkra naukowców. Odpowiada za inwentaryzację techniczną i naukową ekspedycji.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Z pomocą Majora Diegtiariowa Ekolodzy wszystko mogą zacząć od nowa. Mając nadzieję, że misje Topola odniosą sukces, Nowikow może zaoferować nowe ulepszenia wraz z pozyskanymi danymi. Podobnie zaczynają dokonywać przełomów w badaniach nad artefaktami i anomaliami, dzięki czemu zaczynają się pojawiać na PDA. Z pomocą Majora Diegtiariowa, Herman postanawia zbadać historie poprzednich misji innych Naukowych, wysyłając go do Fabryki Jupiter w celu odszukania dokumentów administracyjnych. Zgodnie z własną misją, Czarny i jego eskorta, którzy również mieli odszukać dokumenty, opuszczają laboratorium, aby przechwycić Diegtiariowa, gdyż dostali powiadomieni przez Kościeja i Truposza o jego obecności w Fabryce. Po tej misji rola Hermana w głównej części zmniejsza się, choć daje Majorowi zadanie polegające na poszukiwaniu nowych strażników.

Dokumenty związane z Laboratorium X-8 i Obiektem 62 można zabrać do Hermana, a on wydrukuje własne kopie, płacąc Majorowi bardzo wysoką opłatę, chociaż może nie być tak przydatny w handlu artefaktami jak Brodacz. Zaczyna też sprzedawać artykuły medyczne po przystępnych cenach i jest jedynym źródłem antybiotyków i innych rzadkich leków, takich jak zestawy pierwszej pomocy naukowej.

Zakończenia Edytuj

Sukces naukowców
„Ekspedycja naukowa zorganizowana przez profesorów Hermana i Oziorskiego zakończyła się sukcesem. Dane, które zebrali, ułatwiły rozwój przełomowych leków i technologii. Dzięki ich odkryciu Ministerstwo Edukacji przeznaczyło dodatkowe środki na badania w Zonie.”
— Zakończenia pozytywne
Niepowodzenie naukowców
„Profesorowie Herman i Oziorski zostali zmuszeni do zaniechania badań w Zonie z powodu braku danych. Powróciwszy do świata zewnętrznego obaj naukowcy zajęli się pracą niezwiązaną z Zoną.”
— Zakończenie negatywne

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Ukończenie misji dla Naukowców daje Majorowi możliwość handlowania z nim.
  • Pomimo tego, że jest zbyt ostrożny przy swoich badaniach, nie waha się dawać Majorowi Diegtiariow'owi bardzo niebezpiecznych misji z niewielkim uprzedzeniem.
  • Nie kupuje artefaktów. Wynika to z tego, że według Hermana naukowcy nie wydają zamówień na artefakty zwykłym Stalkerom, ponieważ mają specjalnie do tego celu zatrudnioną grupę.
  • Po wydaniu zadania polegającego na umieszczeniu skanerów zadanie można zrujnować rozpoczynając ostrzał strażników bunkra. Jednak nawet po niepowodzeniu skanery można umieścić i odebrać nagrodę od Hermana.
  • Bez sprzętu, który zapewnia normalną ochronę psioniczną, odpowie: "Nie chce cię doprowadzić do śmierci".

Galeria Galeria Edytuj