S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
„Tyle razy mówiłem ludziom z Ministerstwa Edukacji, że musimy mieć w pogotowiu dwa w pełni wyposażone mobilne laboratoria... Kiwali tylko swoimi nadętymi głowami i tyle! Przez nich prawie przegapiliśmy największą szansę, jaką kiedykolwiek dała nam Zona!”
— Profesor Herman

Profesor Herman (ros. Профессор Герман, uk. Професор Герман) to szef zespołu Naukowców w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Profesor Herman jest Naukowcem pracującym dla Ukraińskiego Ministerstwa Edukacji i liderem ekspedycji Naukowców w północnych rejonach Zony. Początkowo pracował w bunkrze Profesora Sacharowa, o czym sam wspomina, ale ostatecznie nalegał na szefów Ministerstwa Edukacji, że drugi bunkier badawczy musi być dostępny przez cały czas, zwłaszcza biorąc pod uwagę niedawne kłopoty z wyłączeniem Mózgozwęglacza. Po udanym przekonaniu Ministerstwa Edukacji oraz po długiej kłótni z głównymi osobami profesorowie Herman i Oziorski zostali wysłani w celu badania lokalnej flory i fauny Zony. Jego bunkier stoi w północnym obszarze Zony bez ochrony Wojskowej z powodu operacji "Tor Wodny". To zmusiło go do zatrudniania Stalkerów do prac terenowych i Najemników do ochrony bunkra.

Herman, podobnie jak jego poprzednik, Sacharow, przez cały czas pozostaje w mobilnym laboratorium w Janowie. Jako bardziej cyniczna strona operacji naukowej idzie ściśle według ksiąg, ale czasami może być tchórzliwym człowiekiem, szczególnie w obliczu siły. Niechętnie pozwala Czarnemu i jego ludziom "chronić" laboratorium i rutynowo odmawia wypuszczenia Topola i jego ludzi bez odpowiedniej ochrony, ponieważ Czarny odmawia powierzania własnych ludzi. Dopóki Major Diegtiariow nie dotrze do laboratorium, ich praca zostanie zatrzymana i nie dokona się żaden przełom. Jest bezpośrednim przełożonym Oziorskiego i wszystkich mieszkańców bunkra naukowców. Odpowiada za inwentaryzację techniczną i naukową ekspedycji.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Z pomocą Majora Diegtiariowa Naukowcy wszystko mogą zacząć od nowa. Mając nadzieję, że misje Topola odniosą sukces, Nowikow może zaoferować nowe ulepszenia wraz z pozyskanymi danymi. Podobnie zaczynają dokonywać przełomów w badaniach nad artefaktami i anomaliami, dzięki czemu zaczynają się pojawiać na PDA. Z pomocą Majora Diegtiariowa, Herman postanawia zbadać historie poprzednich misji innych Naukowców, wysyłając go do fabryki Jupiter w celu odszukania dokumentów administracyjnych. Zgodnie z własną misją, Czarny i jego eskorta, którzy również mieli odszukać dokumenty, opuszczają laboratorium, aby przechwycić Diegtiariowa, gdyż zostali powiadomieni przez Kościeja i Truposza o jego obecności w fabryce. Po tej misji rola Hermana w głównej części zmniejsza się, choć daje Majorowi zadanie polegające na poszukaniu nowych strażników.

Dokumenty związane z Laboratorium X-8 i Obiektem 62 można zabrać do Hermana, a on wydrukuje własne kopie, płacąc Majorowi bardzo wysoką opłatę, chociaż może nie być tak przydatny w handlu artefaktami jak Brodacz. Zaczyna też sprzedawać artykuły medyczne po przystępnych cenach i jest jedynym źródłem antybiotyków i innych rzadkich leków, takich jak zestawy pierwszej pomocy naukowej.

Powiązane zadania[]

  • Dziwne zjawisko.png Dziwne zjawisko - 2000 RU (Pośrednio, zależy od wyboru gracza).
  • Okresowe emisje psioniczne.png Okresowe emisje psioniczne - 6000 RU.
  • Badania nad anomaliami.png Badania nad anomaliami - 12 000 RU i Detektor Weles.
  • Aktywność anomalii.png Aktywność anomalii - Brak nagrody.
  • Ostatnie zmiany.png Ostatnie zmiany - 9500 RU.
  • Ochrona naukowców.png Ochrona naukowców - 4000 RU i lekarstwa.
  • Grupa badawcza.png Grupa badawcza - 3000 RU.
  • Przedmiot 62.png Przedmiot 62 - 12 000 RU (Pośrednio: pobierze kopię z dokumentów w zależności od wyboru gracza).

Zakończenia[]

Sukces naukowców.png

„Ekspedycja naukowa zorganizowana przez profesorów Hermana i Oziorskiego zakończyła się sukcesem. Dane, które zebrali, ułatwiły rozwój przełomowych leków i technologii. Dzięki ich odkryciu Ministerstwo Edukacji przeznaczyło dodatkowe środki na badania w Zonie.”
— Zakończenia pozytywne

Niepowodzenie naukowców.png

„Profesorowie Herman i Oziorski zostali zmuszeni do zaniechania badań w Zonie z powodu braku danych. Powróciwszy do świata zewnętrznego obaj naukowcy zajęli się pracą niezwiązaną z Zoną.”
— Zakończenie negatywne

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Ukończenie misji dla Naukowców daje Majorowi możliwość handlowania z nim.
  • Pomimo tego, że jest zbyt ostrożny przy swoich badaniach, nie waha się dawać Majorowi Diegtiariow'owi bardzo niebezpiecznych misji z niewielkim uprzedzeniem.
  • Może kupić Karabin Gaussa.
  • Nie kupuje artefaktów. Wynika to z faktu, że według Hermana naukowcy nie wydają zamówień na artefakty zwykłym Stalkerom, ponieważ mają specjalnie do tego celu zatrudnioną grupę.
  • Po wydaniu zadania polegającego na umieszczeniu skanerów zadanie można zrujnować rozpoczynając ostrzał strażników bunkra. Jednak nawet po niepowodzeniu skanery można umieścić i odebrać nagrodę od Hermana.
  • Według Porucznika Sokołowa Herman jest nieprzyjemną osobą.
  • Jeśli Major Diegtiariow spróbuje wziąć zadanie odnośnie promieniowania psionicznego nie posiadając odpowiedniego sprzętu, który zapewnia normalną ochronę psioniczną, odpowie: "Nie chce cię doprowadzić do śmierci".
  • Można mu sprzedać Przemienione Koło.
  • Prototypem Hermana był tester Czystego Nieba oraz projektant Zewu Prypeci - Pavel Mikhailov.

Galeria.png Galeria[]

Advertisement