FANDOM

„Błagam cię, stalkerze! Wracaliśmy właśnie znad Jantaru, gdy najemnicy zestrzelili nasz helikopter. Słyszałem, że chcą zdobyć informacje, ale ja wiem, że nas zabiją.”
— Profesor Krugłow
Profesor Krugłow to postać występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Opis w grzeEdytuj

„Doktor biologii. Niegdyś zajmował się badaniem patogenetycznych mutacji u zwierząt. Przybył do Zony, aby zająć się badaniami mutacji ślepych psów.”

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Profesor Krugłow został przysłany do Zony wraz z ekspedycją naukową pod kierownictwem Profesora Sacharowa mającą na celu analizowanie i badanie mutantów, anomalii oraz artefaktów. Jego wiedza na temat Zony jest bardzo obszerna, dodatkowo prowadzi on badania w terenie. Ich siedzibą główną jest Mobilny Bunkier zlokalizowany w Jantarze, nieopodal kompleksu fabrycznego. Badania doktora, który po uzyskaniu doktoratu koncentrował się na poznawaniu mutacji genetycznych u zwierząt, były bardzo pomocne podczas jego obecności w Zonie. Część wyników badań była przez niego wysyłana na zewnątrz Zony, niekiedy sprzedawał on informacje Barmanowi. Wydarzenia wokół Ekologa nabrały tempa po Wielkiej Emisji w roku 2011.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Krugłowa można po raz pierwszy spotkać w Dziczy, gdzie jest on osaczony przez Najemników dowodzonych przez Wilczarza, którzy próbują zdobyć jego wyniki badań na temat Zony z nadzieją, że pomogą im się dostać do centrum Zony. Ekolodzy, mimo iż są uzbrojeni, są marnymi wojakami, w wyniku czego są z łatwością wybijani jeden po drugim, Najemnicy zestrzeliwują również śmigłowiec wojskowy nadchodzący z pomocą. Naznaczony musi zlikwidować Najemników, a następnie dotrzeć do miejsca katastrofy i ocalałego naukowca. Kiedy Naznaczony zabije Wilczarza i wszystkich Najemników wokół wraku śmigłowca, Krugłow poprosi go o pomoc. Jeśli Naznaczony się zgodzi, będzie musiał przeprowadzić i osłaniać profesora przed Najemnikami i Zombie. Jeśli w tym czasie nie zginie, na końcu tunelu ze Spalaczem da Naznaczonemu swój pendrive z wynikami badań. W zamian dostanie nad Jantarem kombinezon SSP-99 Ekolog. W Bunkrze Ekologów nad jeziorem Jantar, Profesor Sacharow poprosi go o zrobienie pomiarów nad Jeziorem. Krugłow nie zamierza iść sam, więc Naznaczony zdecyduje się pójść z nim. Jeśli podczas zbierania wyników pomiarów profesor nie zginie z rąk Zombie, wróci z Naznaczonym do bunkra i przedstawi wyniki Sacharowowi. Potem stoi tylko w holu bunkra.

Zadania GłówneEdytuj

Powiązane zadaniaEdytuj

Praca KrugłowaEdytuj

„...okazuje się, że emisje mają wpływ głównie na zaawansowane sfery aktywności poznawczej. Eksperymenty dowodzą, że jedynie ludzie oraz zwierzęta takie jak konie czy psy, u których występują skomplikowane procesy poznawcze, są wrażliwe na te emisje. Natomiast spośród już wspomnianych gatunków jedynie ludzie wpadają w swoisty trans - u zwierząt efekt jest ograniczony do odczuwania silnego strachu. Na podstawie tych dowodów można wyciągnąć uzasadniony wniosek, że wspomniane emisje mają na celu oddziaływanie na mózg ludzki. Szeroko zakrojone badania przeprowadzone na "ochotnikach" dowodzą, że badani wybudzają się z transu dzięki opiece medycznej. Stworzyliśmy również prototypy urządzeń, które do pewnego stopnia będą chronić ludzki mózg przed tymi emisjami. Zgodnie z obliczeniami źródło emisji znajduje się pośrodku Jeziora Jantar. Samo źródło prawdopodobnie nie jest pochodzenia naturalnego, co znaczy, że można je wyłączyć. Istnieje również niebezpieczeństwo, że przestępcy będą chcieli się do niego dostać i przejąć nad nim kontrolę.”
— Profesor Krugłow

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Krugłow to jedyna żywa postać, która używa kombinezonu SSP-99M.
  • Profesor w Dziczy posiada rangę "Doświadczony", natomiast w Jantarze ma rangę "Weteran".
  • Jeśli bohater nie zdąży dotrzeć do profesora na czas, ten po śmierci swoich strażników po prostu będzie stał i zginie w ogóle się nie broniąc.
  • Krugłow nie zareaguje, gdy Naznaczony zabije jego strażników.
  • Ma taki sam głos jak Tolik.
  • Nie wiadomo, jak Krugłowowi udało się dotrzeć do Bunkra szybciej niż Naznaczonemu nawet, jeśli ten drugi wyprzedzi profesora.
  • Rozmowa Krugłowa z Sacharowem o pomiarach powtarza się za każdym razem, gdy Naznaczony odwiedza Bunkier.
  • Pendrive Krugłowa zawiera informacje, że źródło promieniowania psionicznego znajduje się w centrum jeziora Jantar podczas, gdy naprawdę znajduje się w Laboratorium X-16. Prawdopodobnie są to ślady z wcześniejszych wersji gry, gdzie źródło promieniowania psionicznego naprawdę znajdowało się pośrodku jeziora.
  • "Antropomorphus Dendromutantus Vulgaris", o którym wspomina Krugłow to żart twórców gry, gdyż po przetłumaczeniu z łacińskiego wychodzi "Humanoidalny Drewniany Mutant", innymi słowy - Pinokio.
  • Nigdy nie zdejmuje swojego skafandra, nawet jeśli znajduje się w Mobilnym Laboratorium. Z tego powodu nie wiadomo, jak wygląda.
  • Wchodzi w Spalacze, w tunelu, w Dziczy i nic mu się nie dzieje.
  • Czasem pojawia się błąd, przez który Krugłow nie podąża za graczem.
  • Jeżeli razem ze swoją grupą pokona Najemników, nie pójdzie do Jantaru i dalej będzie czekał schowany za murem.
  • Jeżeli Zombie atakują bunkier, będzie stał pod drzwiami z karabinem blokując wejście.
    • Jego ręce przenikają wtedy przez drzwi i można go zastrzelić.
  • Jeżeli gracz podstępnie zabije go, profesor jakimś cudem zdąży wykasować dane z Pendrive'a.