FANDOM

„Teraz będziesz w stanie przebić się do laboratorium, ale jeśli nie wyłączysz emitera, to długo nie pociągniesz - nawet z włączoną osłoną przeciwpsioniczną. ”
— Profesor Sacharow. S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla
Profesor Sacharow (rus. Профессор Сахаров, uk. Професор Сахаров) to weteran wśród badaczy Zony. Uczestniczył w pierwszych ekspedycjach w 2007 roku. Pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla i S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Sacharow uczył się o Zonie, odkąd w 2007 roku utworzono pierwsze laboratoria badawcze w Zonie. Jest profesorem genetyki, ale zajmuje się prawie wszystkimi dziedzinami naukowymi, które obejmuje Strefa. Jego uprzejmość i profesjonalizm, a także tendencja do oferowania Stalkerom intratnych kontraktów na artefakty i zmutowane części ciała, czynią go bardzo popularnym pracodawcą. Sacharow jest także wynalazcą, stworzył on kilka ulepszeń min. do kombinezonów, które pomagają chronić przed promieniowaniem PSI, jak chociażby obręcz Tarcza Psioniczna. Przewodzi niewielką grupą Ekologów w Jantarze, wraz z jego asystentami, Profesorem Krugłowem i Semenowem. Odgrywa kluczową rolę w serii.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

W 2011 roku Sacharow zawarł umowę z stalkerem Striełokiem - Striełok rzekomo chciał mu pomóc w testowaniu specjalnego urządzenia - hełmu psionicznego. Sacharow daje mu prototyp hełmu i instrukcję, aby przetestował go w fabryce w Jantarze, ale Striełok nigdy nie wraca do naukowca. Po pewnym czasie Najemnik Szrama przybywa do Sacharowa, który otrzymuje informację o Striełoku i pomaga mu odzyskać PDA zaginionej grupy Samotników, którym udało się uzyskać schematy o emiterach Laboratorium X-16 z archiwum dokumentacji technicznej fabryki, ale zostali zabici, gdy kilku z ich członków zamieniło się w Zombie. Później Szrama pomaga ochronić oddział Lewusa, który miał naprawić mechanizmy chłodzenia Laboratorium X-16, aby zapobiec emisjom emitowanych przez emiter w Jantarze, tym samym umożliwiając eksplorację sekcji fabryki i wejście Szramy do Czerwonego Lasu tym samym kontynuując pościg za Striełokiem.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W 2012 roku Profesor Sacharow nadal prowadzi badania związane z Laboratorium X-16, a także rozwija doskonałą ochronę przez promieniowaniem psionicznym. Naukowiec przygotowuje ekspedycję do laboratorium składającą się z Wasiliewa i Ducha w celu wyłączenia źródła promieniowania psionicznego. Jednak jego plany zawodzą, a uczestniczy ekspedycji umierają: Duch w podziemnym laboratorium, a Wasiliew nad jeziorem.

Daje szereg misji polegających na zdobyciu artefaktów i zmutowanych części ciała. Sprzedaje kombinezony Ekologów i zaopatrzenie wojskowe (broń i amunicję). Jeśli Naznaczony uratuje Profesora Krugłowa w Dziczy, da mu SSP-99 i jeśli z powodzeniem wykona pomiary emisji psionicznych z pomocą Krugłowa, da Naznaczonemu artefakt "Kamienny Kwiat" wraz z funkcjonalnym hełmem ochronnym psi. Zapewni on Naznaczonemu mocny kombinezon SSP-99M po otrzymaniu Kombinezonu Ducha.

Powiązane zadania Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

Fabuła Edytuj

Zadania Poboczne Edytuj

Zadania wycięte Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

Fabuła Edytuj

Ogólne Edytuj

  • Sacharow często ukrywa się za drzwiami po lewej stronie. Jeśli gracz wejdzie do laboratorium zobaczy, że korytarz jest jeszcze bardziej zamurowany, a Sacharow po prostu stoi w drzwiach.

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

  • Podobnie jak inni handlarze z "nieskończoną" ilością gotówki, Sacharow nie może kupić na raz przedmiotów o łącznej wartości przekraczającej 100 000 RU. Jeśli Naznaczony spróbuje to zrobić, pojawi się komunikat informujący, że handlarz nie ma wystarczającej ilości pieniędzy.
  • Gdy gracz dołączy do Wolności naukowiec jest wrogo nastawiony oraz kupuje po znacznie mniej korzystnych cenach.
  • Podczas wydarzeń z Czystego Nieba Profesor Sacharow widział Strełoka, natomiast w Cieniu Czarnobyla zachowuje się tak, jakby go nie znał. Twórcy gry podczas opracowywania Czystego Nieba wyznali, że podczas pierwszego spotkania Sacharowa i Striełoka twarz Stalkera była owinięta bandażami.
  • W bunkrze widać jego "zwierzaka" - szczura laboratoryjnego biegającego w kole. Szczur z koła jest jedynym takim zwierzakiem w Cieniu Czarnobyla.
  • U Sacharowa bardzo opłaca się sprzedawać artefakty, za które płaci pełną cenę, natomiast nie opłaca się handlować z nim bronią i nabojami.
  • W wersji 1.0000, występował błąd przez który można było zdobyć nieskończoną ilość kamiennych kwiatów, obdarowywał on nimi gracz w trakcie każdej rozmowy z nim, po wykonaniu zadania dotyczącego eskorty naukowca w celu przeprowadzenia pomiarów.

CNM Czyste Niebo Edytuj

  • Jest neutralny dla wszystkich frakcji (nawet dla Monolitu).
  • Jest jedynym przedstawicielem Ekologów (nie licząc Ekologów, których Szrama prowadził w intrze).
  • Można kupić od niego amunicję do RP-74 i SVDm-2, jeśli Szrama nie należy do żadnej frakcji bądź jest Samotnikiem.
  • Czasami może pojawić się w pobliżu bunkra. Potem spróbuje do niego wejść przez frontowe drzwi, ale bez względu na to, jak bardzo się stara, nie wejdzie. W takim przypadku łatwo go zabić.

ZP Zew Prypeci Edytuj

Literatura Literatura Edytuj

  • W książce "Prawo Snajpera" Sacharow wyznaje, że jest jednym z twórców "Carskiej Bomby".