Przecinak to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Strzelba Przecinak jest częścią opcjonalnej misji zlecanej przez oficera dyżurnego w Agropromie. Członek Powinności, który przekazuje misję, stwierdza, że ma wartość sentymentalną, a rzucił on tą bronią w Nibyolbrzyma, gdy zabrakło mu amunicji, aby osłonić swój oddział i uciec. Wówczas mutant próbował zniszczyć strzelbę, a ludzie z Powinności mieli czas żeby uciec.

OpisEdytuj

Przecinak znajduje się na szczycie wzgórza nieopodal drogi na Wysypisko. Wzgórze, na którym znajduje się strzelba, jest strzeżone przez Nibyolbrzyma. Sama strzelba jest dostępna w skrytce w dziurce w pobliżu miejsca, w którym znajduje się stwór i pojawia się tylko wtedy, gdy zostanie przydzielona odpowiednia misja. Nie ma żadnej różnicy w porównaniu ze zwykłymi strzelbami SPSA, oprócz unikalnej nazwy / opisu i faktu, że nie można jej ulepszyć. 

Zalety ZaletyEdytuj

  • Duże obrażenia
  • Łatwo dostepna amunicja
  • Wysoka niezawodność
  • Duża szybkostrzelność
  • Bardzo duża skuteczność przeciwko mutantom

Wady Wady

  • Broń ta jest stosunkowo trudno dostepna
  • Niewielki zasięg
  • Duży odrzut

Opis w grzeEdytuj

„Sądząc po widoku, broń ta była długo leżała na ziemi. Fabryczny napis na kolbie wskazuje, że jest to strzelba z ograniczonej partii, która charakteryzuje się bardziej jakościowym blaskiem i przerażającą nazwą "Przecinak". ”

WystępowanieEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Strzelba pojawi się na wzgórzu dopiero po otrzymaniu odpowiedniego zadania.
  • Broń ta ma identyczny wygląd oraz parametry jak zwykły SPSA-14.
  • To dziwne, że udało się powstrzymać Nibyolbrzyma rzucając w niego tą bronią, podczas kiedy cały oddział nie mógł dać rady ciągle ostrzeliwując mutanta.