FANDOM

Usunięte przedmioty miały pojawić się pierwotnie w serii, ale ostatecznie zostały wycięte z pierwszej części lub całkowicie. 

Detektor UDA-14aEdytuj

UDA-14a

UDA-14a

Jest to jedna z wczesnych wersji detektora anomalii, która miała być przeznaczona dla Stlkerów w Zonie. Urządzenie to miało wykrywać anomalie, a także promieniowanie. Detektor ten był dosyć duży i stosunkowo ciężki, miał pomarańczową kolorystykę oraz wyświetlacz LCD.

Elitarny DetektorEdytuj

PP-4a

Detektor

Jest to urządzenie służące do wykrywania anomalii oraz promieniowania. Można przypuszczać, że zasięg urządzenia jest niewielki i tak jak w przypadku Czujnika PP-4a trzeba by było podejść bardzo blisko źródeł aktywności anomalnej, aby móc dokonać pomiarów.

Detektror DFŻ-5Edytuj

PP-4a

Detektor

Detektor ten miał wykrywać formy życia, które znajdują się w zasięgu czujników. Przypuszczalnie, dzięki temu urządzeniu można by było za wczasu ocenić, czy w danym miejscu znajdują się jakiekolwiek formy życia. Mogłoby to pomóc bezpiecznie podejmować eksplorację miejsc i budynków, bez narażania się ataki mutantów, gdyż zostały by one wykryte wcześniej.

Ręka BureraEdytuj

Ręka Burera
Jest to trofeum, które ostatecznie nie pojawiło się w rozgrywce, można było je pozyskać z Burera, jednego z najgroźniejszych mutantów w Zonie. Przypuszczalnie trofeum to było przedmiotem zadań do wykonania dla naukowców i handlarzy, podobnie jak pozostałe trofea, które znalazły się ostatecznie w pierwszej części serii.

Detektor NiedźwiedźEdytuj

Detektor Niedźwiedź
Ostatecznie pojawił się w drugiej i trzeciej części serii. Detektor ten jest bardziej zaawansowany i precyzyjny niż przestażały Detektor Echo, ale wciąż daleko mu do innych, nowocześniejszych detektorów w Zonie. W porównaniu do swojego poprzednika, oferuje także niewielki wyświetlacz, który wskazuje kierunkek oraz lokalizację anomalii oraz artefaktów. 

Detektor EchoEdytuj

Detektor Echo
Wycięty z pierwszej części serii. Jest to najprostszy ze wszystkich detektorów używanych w Zonie, jeden z pierwszych jakie weszły do powszechnego użycia. Detektor ten jest w stanie wykrywać anomalie oraz artefakty z odległości kilkunastu metrów, wydaje on sygnały dźwiękowe oraz świetlne, których częstotliwość świadczy o odległości od wykrytej aktywności anomalnej. 

Detektor WelesEdytuj

Detektor Weles
Pojawia się w drugiej i trzeciej części serii. Weles to jeden z najlepszych detektorów dostępnych w Zonie, w porównaniu do innych detektorów, jest w stanie bardzo precyzyjnie określać kierunek i odległość anomalii oraz artefaktów, dodatkowo jest w stanie wykrywać wiele źródeł anomalnych w jednym czasie, pokazując na wyświetlaczu LED położenie wszystkich artefaktów, jakie znajdą się w zasięgu czujników.

Detektor "Wieles" wersja 2Edytuj

Detektor Weles
Weles to jeden z najlepszych detektorów dostępnych w Zonie, w porównaniu do innych detektorów, jest w stanie bardzo precyzyjnie określać kierunek i odległość anomalii oraz artefaktów, dodatkowo jest w stanie wykrywać wiele źródeł anomalnych w jednym czasie, pokazując na wyświetlaczu LED położenie wszystkich artefaktów, jakie znajdą się w zasięgu czujników. Wersja numer 2 charakteryzowała się dwukrotnie dalszym zasięgiem skutecznego wykrywania, pozostałe parametry miał pozostać bez zmian.

Detektor DA-2Edytuj

Detektor DA-2
Jest to najprostsze urządzenie do wykrywania anomalii jakie występuje w Zonie. Znajduje się ono daleko za innymi detektorami,  racji bardzo słabego poziomu wykrywania anomalii oraz artefaktów.