FANDOM

Przejście do Kordonu z Doliny Mroku pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Przejście do Kordonu jest jedną z dróg prowadzących do Doliny Mroku i zarazem jedyne przejście połączone z główną drogą. Brama może wyglądać na zamkniętą, ale każdy może ją otworzyć, by móc przemieszczać się pomiędzy Kordonem i Doliną Mroku. Ogólnie rzecz biorąc lokacja ta nie jest strategicznie ważna, ale jej zablokowanie mogło by poważnie utrudnić podróżowanie po Zonie, gdyż aby się dostać do doliny, trzeba byłoby przejść przez Wysypisko, kontrolowane przez bandytów, co skutecznie utrudnia i wydłuża wędrówkę.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii bohater nie ma dostępu do tego przejścia od strony Kordonu. Fakt ten jest nieco dziwny, ponieważ gdyby przejście to było zamknięte, to potrzeba by było klucza do otwarcia wrót, a tak nie jest. Bohater może skorzystać z przejścia, ale dopiero w momencie swojej ucieczki z Doliny Mroku, po wcześniejszym spenetrowaniu Laboratorium X-18 i zabraniu stamtąd dokumentacji dotyczącej Mózgozwęglacza. W okolicach przejścia niekiedy można natrafić na hordę Ślepych Psów, jest to jednak sporadyczna sytuacja, mogą one jednak nadchodzić od strony Kordonu.

Powiązane zadaniaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

Bohater nie może skorzystać z tego przejścia idąc bezpośrednio z Kordonu, musi najpierw przejść przez Wysypisko, co zapewne jest uwarunkowane fabularnie, gdyż wydarzenia na Wysypisku mają bezpośredni wpływ na wojnę frakcji oraz główny wątek fabularny. Później przejście jest niedostępne dla Najemnika Szramy. Po przyjściu do Doliny od strony Wysypiska bohater natrafia na pierwszy posterunek Wolności. W późniejszym etapie rozgrywki protagonista musi zająć opuszczoną farmę, która znajduje się tuż przy przejściu do Kordonu. Niemniej jednak Szrama z przejścia skorzystać nie może, gdyż zwrot akcji w fabule wymusza udanie się do opuszczonej fabryki, a następnie udanie się dalej w głąb Zony.

  • S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo protagoniści nie mogą za pierwszym razem skorzystać z tego przejścia, aby przedostać się do doliny bezpośrednio z Kordonu. Zapewne jest to uwarunkowane fabularnie, gdyż odwiedzenie Wysypiska jest sprawą kluczową dla głównego wątku fabularnego.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla przez przejście mogą niekiedy podróżować Ślepe Psy, w związku z czym zaatakują one bohatera jeśli ten będzie próbował przejść do Kordonu.
    • W tej sytuacji można próbować zabić mutanty albo szybko przejść przez bramę, co zapoczątkuje ładowanie się kolejnego poziomu.