FANDOM

Przenośne Emitery PSI to obiekty, które można znaleźć w kilku lokacjach w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis Edytuj

Ten niewielki emiter jest eksperymentalnym urządzeniem, emitującym fale o różnych częstotliwościach, mogące powodować uszkodzenie mózgu oraz układu nerwowego u ludzi, którzy dostali się pod jego wpływ. Działa ono na podobnych zasadach co Mózgozwęglacz. Nieznane jest pochodzenie oraz przeznaczenie tego prototypu, można jednak przypuszczać, że jest to technologia stworzona przez Świadomość-Z na potrzeby projektu Super-świadomości, tak aby móc wpływać na umysły ludzi i kontrolować zachowania jednostek, które dostały się pod wpływ promieniowania PSI, emitowanego z tego małego, kompaktowego emitera. Niewątpliwą zaletą tego urządzenia są jego niewielkie rozmiary, można je było przetransportować je wszędzie tam, gdzie nie udało się Mózgozwęglaczowi. Ponadto, urządzenie to nieco przypomina Emiter Kajmanowa, również pod kątem jego zastosowania. W grze występuje niewiele sztuk tego prototypu, bohater ma możliwość odnalezienia trzech.

Działanie Edytuj

Efekty działania tego urządzenia są bardzo podobne do efektów oddziaływania Mózgozwęglacza, u ofiar pojawiają się bóle i zawroty głowy, z czasem mogą występować halucynacje i omamy słuchowe, a następnie utraty przytomności i ewentualna przemiana w Zombie.

Wygląd i budowa Edytuj

Po raz pierwszy bohater znajduje to urządzenie w Fabryce Jupiter, niezależnie od wyborów mających wpływ na fabułę rozgrywki, w jednym z pomieszczeń z windą towarową. Emiter jest wówczas nieaktywny i nie może wyrządzić protagoniście żadnych szkód. Oprócz tego podobne urządzenia można odnaleźć w Przedszkolu oraz Sklepie z Książkami. Na uwagę zasługuje fakt, że wszystkie te urządzenia znajdują się wyłącznie w Prypeci. W późniejszych etapach rozgrywki można natknąć się na aktywną wersję tego urządzenia, powiązane z nim jest kilka zadań do wykonania.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Istnieje prawdopodobieństwo, że moduł ten został stworzony w Fabryce Jupiter, to by wyjaśniało dlaczego jeden z nich znajduje się właśnie w fabryce, stosunkowo dobrze ukryty.