S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
„Pomoc udzielona przez ciebie Powinności sprawiła, że bojownicy i sympatycy tej frakcji nabrali do ciebie szacunku. Musisz jednak pamiętać, że nie każda osoba, jaką napotkasz w Zonie, jest pozytywnie nastawiona do Powinności. Twoje stosunki z Powinnością uległy poprawie. Jeśli napytasz sobie biedy, bojownicy tej frakcji będą próbowali ci pomóc. Azot, technik sympatyzujący z Powinnością, zaoferował ci zniżkę. Twoje stosunki z Wolnością uległy pogorszeniu. Hawajczyk, handlarz sympatyzujący z tą frakcją, od tej chwili będzie żądał od ciebie wyższych cen.”

Przyjaciel Powinności to osiągnięcie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis[]

Jest to jedno z osiągnięć możliwe do odblokowania w trzeciej części serii. Osiągnięcie to można odblokować wykonując zadania dla frakcji Powinność, co spowoduje polepszanie się reputacji głównego bohatera wśród członków tej frakcji. To jedno z niewielu osiągnięć, które zapewniają zarówno korzyści jak i negatywne konsekwencje. 

Zdobycie osiągnięcia[]

Aby odblokować to osiągnięcie, należy wykonać przynajmniej trzy główne zadania dla Powinności

Zadania[]

Następstwa[]

Pozytywne[]

  • Jeśli bohater wpadnie w kłopoty, niekiedy stalkerzy Powinności przyjdą mu z pomocą.
  • Stała zniżka 15% u Azota[1].
  • Hawajczyk będzie miał w sprzedaży celownik PSS-2x. Ponad to będzie oferował więcej broni i amunicji.
  • W schowku bohatera w Janowie pojawi się kombinezon PSZ-9d.
  • Kostopraw rozpocznie sprzedaż apteczek pierwszej pomocy.

Negatywne[]

Zakończenie []

Zakończenie Powinności.png

Posiłki i rosnąca popularność wśród stalkerów pozwoliła Powinności przepędzić siły Wolności ze stacji Janów. W wymianie ognia zginął Loki i resztka jego oddziału, co doprowadziło do utracenia znaczenia tej frakcji. Wolność nigdy nie zdołała już odzyskać dawnych sił i reputacji.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Jeśli bohater nie wykona żadnego zadania dla Wolności, po odblokowaniu tego osiągnięcia Wolność będzie otwarcie wroga wobec protagonisty.
  • W wersjach wcześniejszych niż 1.6.02, aby uzyskać osiągnięcie, wystarczyło wykonanie pierwszych dwóch dowolnych zadań głównych. W wersji 1.6.02 trzeba wykonać trzy zadania, aby osiągnąć cel, zadania poboczne nie mają istotnego wpływu na to osiągnięcie.

Przypisy[]

  1. Zniżka ta kumuluje się ze zniżką 20% za wykonanie zadania dla technika, związanego z przyniesieniem części do radiostacji