„Pomoc udzielona przez ciebie Wolności sprawiła, że bojownicy i sympatycy tej frakcji nabrali do ciebie szacunku. Musisz jednak pamiętać, że nie każda osoba, jaką napotkasz w Zonie, jest pozytywnie nastawiona do Wolności. Twoje stosunki z Wolnością uległy poprawie. Jeśli napytasz sobie biedy, bojownicy tej frakcji będą próbowali ci pomóc. Hawajczyk, handlarz sympatyzujący z Wolnością, zaoferował ci zniżkę. Twoje stosunki z Powinnością uległy pogorszeniu. Azot, technik sympatyzujący z tą frakcją, od tej chwili będzie żądał od ciebie wyższych cen.”
Przyjaciel Wolności to osiągnięcie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis Edytuj

To jedno z osiągnięć możliwych do zdobycia w Zewie Prypeci. Osiągnięcie to można odblokować pomagając Wolności, co powoduje polepszenie reputacji Majora Diegtiariowa wśród członków tej frakcji. To jedno z niewielu osiągnięć, które zapewniają zarówno korzyści jak i negatywne konsekwencje.

Zdobycie osiągnięciaEdytuj

Aby odblokować to osiągnięcie, należy wykonać przynajmniej trzy główne zadania dla Wolności.

Zadania Edytuj

  • W poszukiwaniu Sroki - poinformowanie Lokiego o działaniach Flinta.
  • Obrona magazynu Powinności przed jego właścicielami.
  • Sprzedanie dokumentów z Fabryki Jupiter Lokiemu.

Następstwa Edytuj

PozytywneEdytuj

  • Jeśli bohater wpadnie w kłopoty, niekiedy stalkerzy Wolności przyjdą mu z pomocą.
  • Hawajczyk sprzedaje broń i moduły w zachodnim stylu, a także karabiny snajperskie.
  • Kostopraw rozpocznie sprzedaż apteczek pierwszej pomocy.

Negatywne Edytuj

  • Azot podnosi ceny naprawy i ulepszeń o 15%.

Zakończenie Edytuj

Outro9

Zakończenie po stronie Wolności

Wolność zdołała zaskarbić sobie zaufanie stalkerów ze Stacji Janów. Powinność przypuściła szturm, w próbie odzyskania straconych terenów, a niedługo potem Podpułkownik Szulga zginął w wymianie ognia. Oddział Powinności nigdy nie pogodził się ze stratą dowódcy i wkrótce się rozpadł.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Niektóre przedmioty, jak PSU-1 czy SUSAT x1.6 będą dostepne u Hawajczyka dopiero i wyłącznie po odblokowaniu tego osiągnięcia.
  • Niektóre zadania konieczne do odblokowania tego osiągnięcia zbiegają się z misjami, których ukończnie jest wymagane dla zakończenia gry pozytywnego dla Wolności, zdobycie Przyjaciel Wolności jednak nie gwarantuje w pełni pozytywnego zakończenia gry dla tej frakcji.