FANDOM

Punkt Kontrolny na Wysypisku to miejsce występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

HistoriaEdytuj

Obozowisko to było obiektem rywalizacji pomiędzy Wolnością a Powinnością[1]. W roku 2011 Powinność próbowała odbić ten przyczułek z rąk Wolności, która swoją baze miała w Dolinie Mroku. Nastepnie po wojnie frakcji, punkt został całkowicie zdewastowany, prawdopodobnie za sprawą potężnych emisji, które w tamtym czasie miały miejsce. Później lokacja ta nie pełniła już żadnej istotnej roli.

OpisEdytuj

Punkt kontrolny na północnym-wschodzie Wysypiska. Tuż za nim znajduje się przejście do Doliny Mroku. Punkt ten jest stosunkowo ważny strategicznie, gdyż jest ostatnią zaporą przed przekroczeniem granicy Wysypiska i przejściem do sąsiedniej Doliny Mroku. Frakcja, która kontroluje to obozowisko może decydować kto może, a kto nie, wejść do Doliny Mroku od strony Wysypiska. 

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Punkt kontrolny może być zajmowany przez Bandytów. Jeśli główny bohater chce się przedostać do Doliny Mroku, będzie musiał wówczas najpierw ominąć przeciwników. W takiej sytuacji najlepiej jest ich zlikwidować, tym bardziej, że Bandyci nie są zbyt liczni, maksymalnie 4-6 ludzi. Miejsce to może być także zajmowane przez mutanty, najczęściej wataha Ślepych Psów. Taka grupa mutantów może być bardzo niebezpieczna, tym bardziej, że zaatakują każdego w pobliżu ich legowiska.

CNM Czyste Niebo

W drugiej części serii punkt kontrolny jest jednym z miejsc, na których mają miejsce zmagania Wolności z Powinnością. Rozszerzające swoje wpływy frakcje rywalizują ze sobą o zdobycie nowych terenów, dlatego też posterunek ten, początkowo zajmowany przez Wolność, będzie stale atakowany przez Powinność. Bohater może włączyć się do konfliktu, jeśli opowie się po którejś ze stron, lub biernie obserwować bieg wydarzeń.

GaleriaEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Wojna_Frakcji