FANDOM

Punkt kontrolny na południu Radaru to miejsce występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

HistoriaEdytuj

Naznaczony mijał ten punkt kiedy próbował przedostać się do Mózgozwęglacza. Na miejscu zastał niewielki oddział frakcji Monolit, który miał za zadanie strzec wejścia na terytorium tego ugrupowania. Stalker zlikwidował przeciwników, a na miejscu znalazł środki medyczne oraz broń i amunicję, po czym ruszył dalej. Miejsce to nie pełniło żadnej istotnej roli, ale było to jeden z wielu posterunków, które protagonista musiał minąć, aby dotrzeć do celu.

OpisEdytuj

Miejsce to jest w zasadzie posterunkiem, na którym przebywa oddział pięciu żołnierzy frakcji Monolit. Jest to jedyny posterunek w Raarze (w obrębie Mózgozwęglacza), na którym nie ma snajpera, co odrobinę ułatwia zadanie. Punkt ten jest całkiem dobrze ufortyfikowany, znajduje się tam niewielki budynek, zasłona z betonowych płyt, szlaban oraz betonowy płot. W miejscu tym można odczuć wzrost promieniowania. Południowy punkt kontrolny jest pierwszym posterunkiem, na jaki trafia protagonista, podczas swojej misji na tym poziomie.

  • W budynku można znaleźć dwie Apteczki, a także skrzynię z losową amunicją.
  • Przyglądając się żołnierzom Monolitu, można spostrzec, że korzystają oni z lornetek, ale i tak nie dostrzegają bohatera, nawet kiedy ten jest kilkanaście metrów od nich. Dopiero po podejściu bliżej, rozpoczynają walkę.
  • Po wyłączeniu Mózgozwęglacza w miejscu tym mogą pojawić się Wojskowi oraz wolni Stalkerzy. Jeśli bohater nie zniszczy sił Monolitu na tym posterunku, włączą się one do walki.