FANDOM

Punkt kontrolny pod mostem to miejsce w Kordonie, pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

Jest to posterunek umiejscowiony pod nasypem kolejowym. Jest to jedno z trzech dostępnych przejść z południowej części Kordonu do północnej, ma ono duże znacznie strategiczne, bowiem zajmując ten obiekt można kontrolować kto przemieszcza się z obrzeży Zony do jej centrum lub kto z z głębi strefy próbuje przedostać się do jej zewnętrznych regionów. Lokacja ta została zajęta przez niewielki oddział Wojskowych, pod dowództwem Majora Kuzniecowa, który ma za zadanie nie przepuszczać nikogo dalej wgłąb tego obszaru, czasami robi on jednak wyjątki o ile otrzyma łapówkę. Główny bohater może zapłacić żołnierzowi, wówczas będzie mógł bez problemu iść dalej, wiąże się to jednak z opłatami przy każdym przejściu przez nasyp. Alternatywnie, protagonista może wybrać rozwiązanie siłowe, wojskowi będą się pojawiać ponownie na posterunku co jakiś czas. Na posterunku można znaleźć metalową skrzynię z amunicją oraz środkami medycznymi, a także trochę prowiantu, w postaci napojów energetyzujących oraz żywności.

CNM Czyste NieboEdytuj

W drugiej części serii lokacja ta zajmowana jest przez Samotników, którzy próbują przejąć kontrolę nad Kordonem, aby móc prowadzić dalej ekspansję na Wysypisko, gdzie znajduje się główna baza największych wrogów wolnych stalkerów, bandytów. Stalkerzy przepuszczają wszystkich przez posterunek, z wyjątkiem bandytów i wojskowych, z którymi są w stanie wojny. Z tego miejsca wysyłają oni także jednostki, które biorą udział w walkach na terenie młyna oraz stacji pojazdów. Miejsce to jest bez przerwy okupowane przez stalkerów, zawsze znajduje się tam jakaś grupa, która strzeże przejścia, jest ono bowiem lokacją strategiczną. Punkt kontrolny pod mostem może być sporadycznie atakowany przez wojskowych lub bandytów, ci pierwsi, po utracie pozycji w Kordonie, nie będą się tam zbyt często zapuszczać, bandyci natomiast mogą nadchodzić z terenów stacji pojazdów lub ruin wioski, ale również sporadycznie. W miejscu tym nie ma zbyt wielu cennych rzeczy, stanowi ono jednak dobry punkt obronny, zapewniający osłonę. Samotnicy będą sprawować kontrolę nad tym posterunkiem, o ile protagonista nie opowie się po stronie bandytów.

Galeria GaleriaEdytuj