FANDOM

RQ-4 Global Hawk to pojazd pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

HistoriaEdytuj

Ten bezzałogowy pojazd prowadził rekonesans w Zonie w roku 2012, a następnie uległ zniszczeniu w Janowie, nieopodal anomalii Popielisko. Major Diegtiariow udał się na miejsce żeby zabezpieczyć moduł pamięci drona, a następnie zabrał go ze sobą.

Pojazd stał się przedmiotem teorii wśród niektórych stalkerów, którzy żartobliwie nazwali go "UFO", z uwagi na fakt, że nie potrafili oni zidentyfikować rodzaju tej maszyny. Nigdy wcześniej, ani nigdy później nie odnotowano obecności pojazdów bezzałogowych nad tym terenem.

Informacje ogólneEdytuj

Pojazd ten to amerykański, bezzałogowy UAV[1] , stworzony przez amerykańską firmę Teledyne Ryan Aeronautical, spółkę zależną od Northrop Grumman. Samolot jest własnością sił powietrznych Stanów Zjednoczonych. Urządzenie może znajdować się w powietrzu do 30 godzin na wysokości 18 000 metrów. Rozpiętość skrzydeł tego urządzenia wynosi 35 metrów, a masa startowa wynosi około 15 ton, może on przenosić ładunek o wadze do 900 kg. Wyposażony w najnowocześniejszy sprzęt do nawigacji za pomocą systemu GPS.

RQ-4 pojawia się wyłączonie w trzeciej części serii, gdzie rozbija się on w Janowie . RQ-4 jest częścią misji pobocznej UAV, w której bohater musi odzyskać moduł pamięci drona i dostarczyć go do Azota lub Nowikowa . Okazało się jednak, że moduł drona zawiera tylko dane geograficzne oraz lokalizacjię trzech schowków. Trzy schowki, które namierzył dron, zostały stworzone przez Grupę Striełoka. RQ-4 jest jedynym tego typu pojazdem występujący w serii.

Uszkodzenia widoczne na wraku sugerują, że pojazd mógł zostać zestrzelony, istnieje także prawdopodobieństwo, że wpadł w anomalie, podobnie jak śmigłowce biorące udzial w operacji Tor Wodny, ale uszkodzenia poszycia wraku nie wskazują na oddziaływanie anomalii.

WystępowanieEdytuj

  • Wrak drogna RQ-4 znajduje się na północ od anomalii Popielisko. Można się tam dostać przechodząc przez cały obszar anomalię. Innym sposobem jest pójść dokładnie na zachód od północnego tunelu i obejść niebezpieczne tereny. Wrak jest sporych rozmiarów, nietrudno go więc dotrzec.

  • Rozmawiając ze stalkerami można dowiedzieć się o rozbitym UFO[2]. Najwyraźniej chodziło o tego RQ-4.
  • Na poszyciu widoczne są ślady po trafieniach pocisków (w części ogonowej - otwór wlotowy pocisku dużego kalibru). To sugeruje, że dron został zestrzelony.
  • Jest to jedyny niekomercyjny rodzaj technologii znaleziony w grze.
  • Nie jest jasne, co amerykański dron mógłby zrobić w Zonie, choć w przeszłości podejmowano już prób satelitarnych obserwacji, które zakończyły się niepowodzeniem. Być może zdecydowano się na użycie drona, gdyż satelity zawiodły.
  • Można założyć, że urządzenie to zostało wykorzystane przez SBU do określenia punktów katastrof śmigłowców oddziału "Ogończa" i zostało zestrzelone przez Monolit.
  • To dziwne, że moduł pamięci otrzymał informacje o schowkach grupy Striełoka. Prawdopodobnie dron przechwycił ich sygnały nawigacyjne GPS.
  • Być może twórcy postanowili nawiązać do historii, która miała miejsce w latach 60., podczas zimnej wojny system rakietowy Wołkow zestrzelił bezzałogowy, amerykański samolot.

Galeria GaleriaEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Unmanned aerial vehicle, UAV, bezzałogowy system powietrzny
  2. UFO (ang. unidentified flying object, UFO), in. niezidentyfikowany obiekt latający (NOL)