FANDOM

Rangi oraz tytuły służą odznaczaniu Stalkerów w Zonie, w zależności od ich doświadczenia i osiągnięć. Odzwierciedlają one nie tylko umiejętności Stalkera, ale także jego wyposażenie i miejsce rankingu.

Rangi Edytuj

MP-Rookie Rank (Blue) Kot Edytuj

Tę rangę otrzymują wszyscy nowo przybyli do Zony. Brak doświadczenia to drugie imię Kotów, są bardzo słabo uzbrojeni, kiepsko radzą sobie z bronią, ich wiedza na temat Zony jest mocno ograniczona. Koty z reguły na początku muszą znaleźć sobie miejsce, gdzie można się na jakiś czas zatrzymać i zdobyć podstawową wiedzę o Zonie i wszystkim co się w niej znajduje, nabrać doświadczenia, zanim będą mogli myśleć o wypadach poza swoją lokację.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

SP-Rookie and MP-Experienced Ranks (Blue) PoczątkującyEdytuj

Ta ranga przeznaczona dla Stalkerów, którzy są w Zonie od niedługiego czasu, ale zdążyli już załapać co, gdzie i jak. Podobnie jak Koty są słabo wyekwipowani i mają braki w wyszkoleniu, poczynili jednak pewne postępy w kwestii wiedzy o Zonie i radzenia sobie z zagrożeniami, walczyli już z pospolitymi mutantami, wykonali swoje pierwsze zlecenia. Muszą się jednak jeszcze sporo nauczyć, aby móc na własną rękę przemierzać Zonę.

BrońEdytuj

KombinezonyEdytuj

SP-Experienced and MP-Professional Ranks (Blue) Doświadczony Edytuj

Ranga doświadczonego Stalkera przypada stałym bywalcom Zony, którzy są w niej już dosyć długo. Znają oni zasady jakie panują w Zonie, potrafią sprawnie obsługiwać broń palną, posiadają porządne kombinezony, czasami zapuszczają się bardziej wgłąb Zony, by zdobywać artefakty, wykonywać zlecenia i odkrywać nowe miejsca. To wymagający przeciwnicy, mile widziani we frakcjach Zony ze swoimi umiejętnościami i doświadczeniem.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

SP-MP-Veteran Rank (Blue) Weteran Edytuj

Rangą weterana mogą się pochwalić tylko bardzo doświadczeni Stalkerzy, którzy wiele już przeszli w Zonie. Bardzo dobrze radzą sobie z bronią palną, mają bardzo dobry sprzęt i znają Zonę, to trudni przeciwnicy, z którymi każdy musi się liczyć, są bardzo cenionymi członkami frakcji, zarówno jako żołnierze jak i jako liderzy. To im powierzane są skomplikowane zadania oraz długie wypady w głąb Zony.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

SP-Expert and MP-Legend Ranks (Blue) Ekspert Edytuj

Ranga eksperta jest zarezerwowana wyłącznie dla najlepszych Stalkerów. To prawdziwi zawodowcy, którzy podróżowali przez całą Zonę. Znakomicie radzą sobie z większością rodzajów broni palnej, noszą drogie i nowoczesne kombinezony, mają znajomości w całej Zonie. Dzięki swoim umiejętnościom, wyposażeniu i doświadczeniu są w stanie rzucić wyzwanie każdemu przeciwnikowi, mogą nawiązać równą walkę nawet z najgroźniejszymi mutantami. Są bardzo szanowanymi Stalkerami, zawsze wysoko w rankingach.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

SP-Expert and MP-Legend Ranks (Blue) Mistrz Edytuj

Na tę rangę zasługują nieliczni stalkerzy, których najczęściej można znaleźć w najbardziej niebezpiecznych rejonach Zony. Najczęściej pełnią oni rolę dowódców, tworząc własne grupy i przemierzają Zonę dla własnych celów.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj

SP-Expert and MP-Legend Ranks (Blue) Legenda Edytuj

Ranga Legendy jest dostępna tylko dla nielicznych spośród najlepszych w Zonie. Wyróżniają się perfekcyjną obsługą niemal każdego rodzaju broni, korzystają z Egzoszkieletów, wyrafinowanego uzbrojenia oraz najdroższych artefaktów. Są w stanie pokonać każdego mutanta jaki stanie im na drodze, nie straszne są im anomalie, byli w większości dostępnych miejsc w Zonie i widzieli prawie wszystko. To liderzy i profesjonaliści w każdym calu, stanowią najtrudniejszą grupę przeciwników jaką można spotkać w Zonie. Niewielu było stalkerów, którzy zdołali osiągnąć tak wysoką rangę.

Broń Edytuj

Kombinezony Edytuj