FANDOM

Rozkosz Turysty (ang. Tourist's Delight, ru. Консервы) lub po prostu Konserwa to rodzaj żywności występujący w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Konserwa to puszka wojskowych racji żywnościowych, zabranych ze składu wojskowego najeżdżanego przez Samotników. Na puszce można zauważyć termin przydatności, co pozwala upewnić się co do jej przydatności[1]. Jest w stanie zaspokoić głód i częściowo przywrócić część zdrowia Stalkerów. Jest łatwo dostępna, można ją znaleźć w wielu miejscach, oferuje ją na sprzedaż większość handlarzy w Zonie. 

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Konserwy zabrane przez stalkerów z wojskowego magazynu. Termin przydatności do spożycia jeszcze nie minął.”

CNM  Czyste NieboEdytuj

„Konserwy zabrane przez stalkerów z wojskowych magazynów. Powinny nadawać się do jedzenia, jeśli wierzyć dacie ważności.”

ZP  Zew PrypeciEdytuj

„Przypuszczalnie ta konserwa została zrabowana przez stalkerów z wojskowego składu racji żywnościowych. Ciężko być pewnym, ponieważ na puszce brakuje etykiety. Niemniej jednak powinna nadal nadawać się do zjedzenia, oczywiście jeśli wierzyć podanej dacie przydatności do spożycia.”

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM  Czyste NieboEdytuj

  • Rozkosz Turysty jest w sprzedaży u większość handlarzy, można już kupić już na samym początku gry, u Susłowa w bazie Czystego Nieba na Wielkich Bagnach.
  • Oferują ją na sprzedaż handlarze w większości frakcji.
  • Czasami mają ją przy sobie NPC z różnych frakcji.

ZP  Zew PrypeciEdytuj

  • Bohater może kupić konserwy już na początku gry, u Brodacza w Skadowsku, w Zatonie.
  • Można ją znaleźć w wielu budynkach w Jupiterze oraz Prypeci.
  • Oferują ją na sprzedaż handlarze prawie wszystkich frakcji.
  • Można znajdować przy NPC oraz w schowkach.

  • Jeśli przyjrzeć się uważnie, zobaczysz to na brzegu, prawie nieopisane rosyjskim pismem "Sardynki". Z tego można wywnioskować, że we wszystkich częściach gry konserwy rybne.
  • W magazynach wojskowych, zwłaszcza w koszarach, gdzie siedzi kucharz, można znaleźć dużo konserw. Sądząc po nazwie lokalizacji, to właśnie stąd pochodzą kradzione konserwy pojawiające się w całej Strefie.
  • To jedzenie jest najlepszym sposobem na zaspokojenie głodu.
  • W żadnej części serii nie ma animacji NPC otwierających konserwy, w przeciwieństwie do reszty jedzenia i napojów. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że taka animacja byłaby dosyć zaawansowana i mogła powodować błędy.
  • Podczas rozgrywki niekiedy można zauważyć konserwy, które są jedynie teksturami i nie można ich podnieść.
  • W Zewie Prypeci, Wujek Jar, przy pierwszym spotkaniu z bohaterem, daje mu konserwę.

PrzypisyEdytuj

  1. W rzeczywistości puszkowane jedzenie jest w stanie przetrwać nawet kilka dekad, nie tracąc swoich właściwości, można by więc używać w Zonie konserw, które powstały całe lata przed jej powstaniem, bez obaw o ich świeżość.