S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Rozkosz Turysty (ang. Tourist's Delight, ru. Консервы) lub po prostu Konserwa to rodzaj żywności występujący w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Opis[]

Konserwa to puszka wojskowych racji żywnościowych, zabranych ze składu wojskowego najeżdżanego przez Samotników. Na puszce można zauważyć termin przydatności, co pozwala upewnić się co do jej przydatności[1]. Jest w stanie zaspokoić głód i częściowo przywrócić część zdrowia Stalkerów. Jest łatwo dostępna, można ją znaleźć w wielu miejscach, oferuje ją na sprzedaż większość handlarzy w Zonie. 

Opisy w grze[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

„Konserwy zabrane przez stalkerów z wojskowego magazynu. Termin przydatności do spożycia jeszcze nie minął.”

CNM.png  Czyste Niebo[]

„Konserwy zabrane przez stalkerów z wojskowych magazynów. Powinny nadawać się do jedzenia, jeśli wierzyć dacie ważności.”

ZP.png  Zew Prypeci[]

„Przypuszczalnie ta konserwa została zrabowana przez stalkerów z wojskowego składu racji żywnościowych. Ciężko być pewnym, ponieważ na puszce brakuje etykiety. Niemniej jednak powinna nadal nadawać się do zjedzenia, oczywiście jeśli wierzyć podanej dacie przydatności do spożycia.”

Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png  Czyste Niebo[]

  • Rozkosz Turysty jest w sprzedaży u większość handlarzy, można już kupić już na samym początku gry, u Susłowa w bazie Czystego Nieba na Wielkich Bagnach.
  • Oferują ją na sprzedaż handlarze w większości frakcji.
  • Czasami mają ją przy sobie NPC z różnych frakcji.

ZP.png  Zew Prypeci[]

  • Bohater może kupić konserwy już na początku gry, u Brodacza w Skadowsku, w Zatonie.
  • Można ją znaleźć w wielu budynkach w Jupiterze oraz Prypeci.
  • Oferują ją na sprzedaż handlarze prawie wszystkich frakcji.
  • Można znajdować przy NPC oraz w schowkach.

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Jeśli przyjrzeć się uważnie, zobaczysz to na brzegu, prawie nieopisane rosyjskim pismem "Sardynki". Z tego można wywnioskować, że we wszystkich częściach gry konserwy rybne.
  • W magazynach wojskowych, zwłaszcza w koszarach, gdzie siedzi kucharz, można znaleźć dużo konserw. Sądząc po nazwie lokalizacji, to właśnie stąd pochodzą kradzione konserwy pojawiające się w całej Strefie.
  • To jedzenie jest najlepszym sposobem na zaspokojenie głodu.
  • W żadnej części serii nie ma animacji NPC otwierających konserwy, w przeciwieństwie do reszty jedzenia i napojów. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że taka animacja byłaby dosyć zaawansowana i mogła powodować błędy.
  • Podczas rozgrywki niekiedy można zauważyć konserwy, które są jedynie teksturami i nie można ich podnieść.
  • W Zewie Prypeci, Wujek Jar, przy pierwszym spotkaniu z bohaterem, daje mu konserwę.

Przypisy[]

  1. W rzeczywistości puszkowane jedzenie jest w stanie przetrwać nawet kilka dekad, nie tracąc swoich właściwości, można by więc używać w Zonie konserw, które powstały całe lata przed jej powstaniem, bez obaw o ich świeżość.