FANDOM

Oblivion Lost to nazwa projektowa S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Informacje ogólneEdytuj

Prace nad S.T.A.L.K.E.R.: Oblivion Lost rozpoczęła firma GSC Game World w 2001 roku. Gra miała być futurystyczną strzelaniną z drużynami, korzystającą z silnika X-Ray engine. W marcu 2002 roku, po podróży firmy GSC do czarnobylskiej strefy zamkniętej, zespół całkowicie zmienił koncepcję Oblivion Lost, która wówczas zostaje bezpośrednio związana z Czarnobylem i motywem strefy zamkniętej. Gra otrzymuje nazwę "S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost ". Silnik X-Ray przeszedł gruntowne zmiany, w szczególności jego część graficzna. Grę zaplanowano na koniec 2003 roku. Idąc za rekomendacją wydawcy, nastąpiła zmiana nazwy gry, z Oblivion Lost na S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl. Deweloperzy określają także pierwszą dokładniejszą datę wydania - w połowie 2004 roku. Ostatecznie jednak gra została wydana 20 marca 2007 roku.

FabułaEdytuj

Niewiele wiadomo na temat fabuły S.T.A.L.K.E.R Oblivion Lost. Wiadomo, że miała mieć bardziej futurystyczny klimat, zawierał nawiązania do technologii przyszłości (autonomiczne roboty dwunożne występujące obok siebie, helikoptery z pojedynczym wirnikiem, bronie używane w rzeczywistości) i różne środowiska, od zaawansowanych technologii po starożytne świątynie Azteków. Protagonista (którego wygląd miał bazować na na Buildzie 1098) kontrolowałby albo kosmiczny okręt morski, nazwany Jeffry, albo żołnierza o płci żeńskiej GOS'u. Po zmienieniu miejsca akcji gry na Czarnobylską Zonę, fabuły nie występowała w ogóle, a skupiano się na dodawaniu i testowaniu nowych mechanik gry. Fabuła pojawiła się dopiero w kompilacji 1935, która była już częścią projektu Cienia Czarnobyla.

RozgrywkaEdytuj

Pierwotne Oblivion Lost:Edytuj

Rozgrywka miała zawierać pojazdy, w tym futurystyczne Mi-24 zwane Apachetka, futurystyczną łódź i Buggy. Wszystkie z tych pojazdów miały być uzbrojone i dostępne dla gracza. Tryby rozgrywki wieloosobowej miały być następujące:

  • Przechwyć Flagę
  • Drużynowy Deathmatch
  • Deathmatch

S.T.A.L.K.E.R. Oblivion LostEdytuj

Rozgrywka zawierała pojazdy i kilka broni, których animacje początkowo były skopiowane z gry Counter-Strike. Dodano również mutanty i frakcje. Gra z strzelanki multiplayer stała się jednoosobową strzelanką z elementami RPG. Dodano nowe lokacje stylizowane na Zonie Czarnobylskiej, postacie, system handlu, zadań pobocznych, anomalii i artefaktów. Wszystko to było dodawane stopniowo z kolejnymi kompilacjami.

BronieEdytuj

  • W skład Projektu Oblivion Lost wchodzi kilka Buildów począwszy od 1114, a kończąc na 1844.
  • Istnieje wiele modyfikacji próbujących przywrócić Cień Czarnobyla do oryginalnych planów koncepcyjnych, na szczególną uwagę zasługuje mod Oblivion Lost Remake.

Galeria GaleriaEdytuj