SGI-5k Striełoka to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 HistoriaEdytuj

Karabin ten był własnością Striełoka, który zmodyfikował go w taki sposób, aby broń była jeszcze bardziej uniwersalna. Nie wiadomo kiedy dokładnie stalker ten wszedł w jego posaidanie, ale go używał w roku 2012, aż do czasu ewakuacji z Prypeci wraz z siłami Wojskowych Pułkowika Kowalskiego.

OpisEdytuj

SGI-5k należący do Striełoka to zmodyfikowana wersja karabinu szturmowego SGI-5k, charakteryzująca się zwiększonymi obrażeniami (największe obrażenia spośród wszystkich broni używających amunicji 5.56x45mm), a także możliwością montażu celownika SUSAT, tłumika oraz Granatnika M203. Prędkość wylotowa pocisku jest zwiększona w tym modelu co przełożyło się na większą moc obalającą, broń jest bardzo skuteczna walce na krótkim, średnim i długim dystansie, idealnie sprawdza się w walce z przecinikami w średnich, a nawet ciężkich kombinezonach, a także przeciwko mutantom. Wszystkie inne parametry początkowe pokrywają się ze zwykłą wersją tej broni, co czyni ten karabin jednym z najlepszych w Zonie.  Opis broni sugeruje, że broń mimo swojego wieku była bardzo dobrze zachowana. Wynikało to zapewne z odpowiedniego obchodzenia się z tą bronią przez jej właściciela. Na kolbie karabinu widać literę "S", będącą pierwszą literą pseudonimu właściciela, a także szesnaście wygrawerowanych, małych kresek. 

Zalety ZaletyEdytuj

  • Wysoka celność
  • Wysokie obrażenia
  • Niezawodność
  • Możliwość instalacji dodatków
  • Możliwość ulepszenia

Wady WadyEdytuj

  • Broń występuje tylko w jednym egzempalrzu.
  • Jest trudna do zdobycia.

Opis w grzeEdytuj

„Szwedzki karabin szturmowy SGI-5k. Chociaż trudno go nazwać nowym, widać, że poprzedni właściciel dobrze o niego dbał: broń została rozebrana, a potem złożona ponownie, po tym jak zoptymalizowano działanie każdego elementu, zwiększając moc obalającą. Na kolbie wyryto literę „S" i 16 małych kresek.”

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

  • Bohater może zdobyć te broń, jeśli podejmie się zadania, polegającego na odnalezieniu wszystkich schowków grupy Striełoka.

Znani posiadaczeEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Zadaje największe obrażenia spośród karabinów szturmowych.
  • Dziwne, że podczas rozmowy Striełok nie zapytał bohatera o swoją broń.
    • Fragment rozmowy o broni został prawdopodobnie wycięty przez twórców.
  • We wcześniejszych wersjach gry broń ta miała swoją ikonkę, na której widać było celownik optyczny, nawet mimo tego, że broń fabrycznie nie miała celownika.
  • Broń ta występuje tylko w jednym egzemplarzu, jako jedna z nielicznych.
  • Na kolbie wyryta jest listera "S", ale nie widać jej na modelu.