SPSA-14 to broń pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Jest to taktyczna strzelba gładkolufowa z rurowym magazynkiem. Półautomatyczny tryb prowadzenia ognia, magazynek na osiem loftek oraz mały zasięg umożliwiają bardzo skuteczną walkę na krótkim dystansie oraz w pomieszczeniach, broń ta nie sprawdza się na długich i średnich dystansach. Jest wykorzystywana głównie przez Samotników Zonie, większość handlarzy sprzedających broń ma ją na sprzedaż. SPSA-14 charakteryzuje się duża siłą ognia, w starciach z przeciwnikami lekko opancerzonymi i mutantami jest bardzo skuteczna.

Warianty specjalneEdytuj

Zalety ZaletyEdytuj

  • Duże obrażenia
  • Łatwo dostępna amunicja
  • Wysoka niezawodność
  • Duża szybkostrzelność
  • Bardzo duża skuteczność przeciwko mutantom

Wady WadyEdytuj

  • Broń ta jest stosunkowo trudno dostępna
  • Niewielki zasięg
  • Duży odrzut

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Strzelba gładkolufowa SPSA 14 powstała w latach siedemdziesiątych XX wieku. Niezawodna i odpowiednia w wielu sytuacjach. Jednak jest stosunkowo duża, droga i ma zbyt skomplikowany mechanizm. To prawdopodobnie najlepsza broń krótkodystansowa w Zonie.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Gładkolufowa strzelba półautomatyczna SPSA została zaprojektowana w późnych latach 70. XX w. jako uniwersalna broń oddziałów szturmowych policji i armii. Choć jest niezawodna i wszechstronna, ma spore rozmiary, złożoną konstrukcję i wysoką cenę. Prawdopodobnie jedna z najlepszych broni krótkodystansowych w Zonie. Korzysta z amunicji 12×70.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Gładkolufowa strzelba półautomatyczna SPSA została zaprojektowana w późnych latach 70. XX w. jako uniwersalna broń oddziałów szturmowych policji i armii. Choć jest niezawodna i wszechstronna, ma spore rozmiary, złożoną konstrukcję i wysoką cenę. Prawdopodobnie jedna z najlepszych broni krótkodystansowych w Zonie. Korzysta z amunicji 12×70.”

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci strzelba ta jest automatyczna, ale w rzeczywistości odrzut byłby zbyt duży, aby nią strzelać w tym trybie.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla poziom PŻ mutantów jest niższy niż w następnych częściach serii, przez co można odnieść błędne wrażenie, że strzelba ta jest dużo lepsza.
  • Noe zadaje większe obrażenia tą bronią niż jakikolwiek inny NPC.
  • We wszystkich częściach serii jedynie Wojskowi nie używają tych strzelb w ogóle.
  • Jedna z dwóch włoskiej broni w grze. Drugi to pistolet Martha.
  • W pierwszej i drugiej części serii strzelba ta ma nieprawidłowo ustawioną celność, w rzeczywistości nie jest aż tak celna na średnich dystansach jak w grze.
  • W drugiej części serii można wyraźnie zwiększyć obrażenia ładując amunicję strzałkową zamiast śrutowej. Jest ona jednak droższa.