FANDOM

Celownik SUSAT (angSight Unit Small Arms Trilux) to dodatek do broni, pojawiający się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Celownik SUSAT jest jednym z dwóch rodzajów celowników, dostępnych w serii S.T.A.L.K.E.R., przeznaczonym dla broni NATO, jego odpowiednikiem celowników dla broni Układu Warszawskiego (a więc karabinów AK) - PSO-1. Gwarantuje on czterokrotne przybliżenie, jest lekki i można go założyć do niektórych karabinów szturmowych, inne wymagają zainstalowania najpierw odpowiednich ulepszeń, tak aby można było później zamontować celownik. Idealnie sprawdza się na krótkich i średnich dystansach, jest jednak mniej przydatny w walce na daleki dystans. W Zonie istnieje kilka wariantów tego celownika, odpowiednio zmienionych, w zależności od potrzeb. Najczęściej posługują się nim Najemnicy, którzy z reguł korzystają z broni produkcji zachodnio europejskiej.

Warianty SUSATEdytuj

W drugiej i trzeciej części serii pojawiają się inne warianty celownika SUSAT, oferujące mniejsze lub regulowane przybliżenie. Można je zmieniać za pomocą modyfikacji do uzbrojenia, które wprowadzają technicy.

  • SUSAT x1.6, występuje w pierwszej części serii jako podstawowa wersja tego celownika. Oferuje mniejsze przybliżenie, ale za to animacja celownika działa nieco szybciej.
  • SUSAT Zmrok, z lekko zmienionym kontrastem, aby ułatwić nieco celowanie w nocy (aczkolwiek nie bardziej niż wariant z pełnym trybem nocnym), oferuje mniejsze przybliżenie niż standardowy SUSAT.
  • SUSAT x4 Noc, ze standardowym przybliżeniem czterokrotnym, z odpowiednią siatką z kontrastem, który ułatwia celowanie w nocy. Mimo swojej nazwy, oferowane przybliżenie to jedynie 1.6x. Można to zmienić za pomocą ulepszeń w trzeciej części serii.
  • SUSAT Mera, umożliwia regulację przybliżenie z 1.6x do 2x, nawet jeśli opis w grze sugeruje przybliżenie 4x. Ten wariant oferuje Hawajczyk, po odblokowaniu osiągnięcia Przyjaciel Wolności.

Bronie ze zintegrowanym celownikiem SUSATEdytuj

W serii występują bronie z domyślnie zainstalowanymi celownikami tego typu.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

Bronie z możliwością instalacji SUSATaEdytuj

W Zonie można napotkać wiele rodzajów broni, do sporej jej części można dołączać dodatki, także celowniki SUSAT.

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Na sprzedaż posiada go Sowa w Skadwosk oraz Żwawy.
  • Hawajczyk ma takie celowniki w swojej ofercie.
  • Niektórzy stalkerzy frakcji Wolność posiadają celowniki SUSAT na swoim wyposażeniu.
  • Również niektórzy członkowie [Powinność|Powinności dołączają do swoich broni te celowniki.
  • Rzadko mają je przy sobie ludzie z frakcji Monolit.

  • We wszystkich grach serii celownik SUSAT jest najczęściej instalowany przez najemników na karabinach TRs-301.
  • Także Wolność często korzysta z tego celownika, z uwagi na fakt, że jest on zintegrowany z IL-86, który bywa używany przez stalkerów tej frakcji.
  • W rzeczywistości celownik SUSAT jest produkowany w Wielkiej Brytanii i jest używany wyłącznie z bronią brytyjską, podczas gdy instalacja na innych broniach jest możliwa tylko za pomocą specjalnego adaptera.
  • Model celownika w grze jest niezniszczalny.
  • To dziwne, że karabin IL-86 ma podstawowy SUSAT, ale z mniejszym przybliżeniem niż faktycznie oferują te celowniki.
  • Przy bliższym przyjżeniu się można dostrzec ledwo widoczną siatkę z PSO-1.
  • W rzeczywistości SUSAT jest również wyposażony w pełni funkcjonalny celownik dioptryczny, umieszczony na górze obudowy. W grze nie jest możliwe zastosowanie dwóch sposobów celowania jednocześnie, więc z drugiego zrezygnowano.