S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement

SWU2-A to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2.png Historia[]

SWU2-A należał wcześniej do Maksa, znanego członka frakcji Wolność. Naznaczony, który rozmawiał z Maksem miał okazję widzieć tę broń już wcześniej. Nie wiadomo w jakich okolicznościach broń ta trafiła do centrum Zony, ale Żwawy miał możliwość kupienia jej, by następnie sprzedać ją swojemu klientowi.

Opis[]

Jest to zmodyfikowana wersja karabinu snajperskiej SWUMk-2, charakteryzująca się zwiększoną szybkostrzelnością. SVUmk-2 to kompaktowy karabin snajperski 7.62x54mm, przeznaczony przede wszystkim dla stalkerów, którzy potrzebują kompaktowej, ale potężnej broni snajperskiej dla walk w aglomeracji miejskiej, gdzie jego niewielki rozmiar będzie bardziej przydatny niż cięższa i nieporęczna broń innego typu. W porównaniu do większego kuzyna SVDm-2, SVU ma krótszy efektywny zasięg, nieco mniejsze obrażenia i dokładność, ale jest lżejszy od niego oraz ma mniejszy odrzut, korzysta jednak z tego samego, efektywnego kalibru 7.62.

Zalety Zalety.png[]

  • Duże obrażenia
  • Względnie mały rozmiar
  • Wysoka celność
  • Daleki zasięg

Wady Wady.png[]

  • Wysoka cena
  • Rzadko spotykany typ amunicji
  • Duży odrzut
  • Istnieje tylko jeden egzemplarz

Opis w grze[]

„Ten skrócony karabin snajperski ze zwiększoną szybkością strzału to kolejny etap ewolucji karabinu snajperskiego SWUmk-2. Ta broń należała do Maksa, legendarnego strażnika Wolności.”

Występowanie2.png Występowanie[]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Maks w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla faktycznie posiada karabin snajperski, ale jest to standardowy SWUMk-2, być może zmodyfikował on tę broń później lub twórcy gry nie zdążyli utworzyć ulepszonej wersji tego karabinu w pierwszej części serii.
  • Jest to jeden z dwóch karabinów snajperskich w tej części serii, skonstruowany w systemie bezkolbowym, drugim jest SWUMk-2.
  • Wygląda tak samo jak standardowy SWUMk-2.
Advertisement