FANDOM

Schowki to przedmioty pojawiające się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Informacje ogólneEdytuj

Schowki to najczęściej plecaki lub skrzynki, w których stalkerzy ukrywają swoje rzeczy. Kryjówka taka jest oznaczana w PDA, a dzięki ustaleniu namiarów, właściciel schowka może w każdej chwili go odnaleźć. Powodów tworzenia schowków jest wiele, czasami stalkerzy po odnalezieniu łupu nie mają czasu go przenosić z powodu ataku innych frakcji lub mutantów, w innych przypadkach bezpiecznie jest schować rzeczy i poczekać na dogodny moment do zabrania ich w celu późniejszej sprzedaży. 

WspółrzędneEdytuj

Namiary na schowki zapisane są w PDA, można je zdobywać na trzy sposoby. Pierwszy sposób to odkupienie współrzędnych za pieniądze, drugi sposób to uzyskiwanie ich jako nagrody lub część nagrody za wykonane zadania, trzeci sposób to pobranie danych z innego PDA na swoje, najczęściej wiąże się to z zabicie poprzedniego właściciela. Ewentualna cena poszczególnych schowków zależy od ich zawartośći.

Rodzaje schowkówEdytuj

W Zonie znajduje się mnóstwo miejsc, które mogą posłużyć za schowki. Mogą to być plecaki, sejfy, metalowe skrzynie, dziury w drzewach lub stalowe włazy. Lokalizacja poszczególnych schowków zazwyczaj jest przypadkowa, ale niekiedy stalkerzy sami przenoszą skrzynie oraz plecaki do miejsc trudnodostępnych, tak aby nikt niepowołany nie odnalazł i wyczyścił schowka. Bez współrzędnych odnalezienie schowka jest praktycznie niemożliwe.

Rodzaje schowków:

  • Plecak
  • Skrzynia
  • Sejf
  • Właz
  • Dziura w drzewie
  • Nagrobek
  • Bagażnik samochodu
  • Metalowa rura
  • Lodówka
  • Klapa zbiornika
  • Metalowe otwory
  • Betonowe rury

  • Schowki mają nieograniczoną pojemność, przez co dochodzi do sytuacji, w których w małym plecaki mogą być jednocześnie ukryte kombinezony, ciężka broń oraz środki medyczne, czyli zawartość, która w rzeczywistości nie zmieściła by się do schowków.
  • Zawartość i warunki uzyskania końcówki pamięci podręcznej zawsze można zmienić. [1]
  • Z reguły zawartość schowków pojawia się dopiero po uzyskaniu namiarów na nie.
  • Większość schowków ma przypadkowe nazwy, nawiązujące do miejsc, w których są ukryte lub rodzaju schowka. Rzadziej schowki mają nazwy nawiązujące do ich właścicieli, np. Schowek Sieryja.
  • Czasami pojawiają się błędy gry, w wyniku których zebranie zawartości schowków jest niemożliwe, gdyż utknęły one w teksturach.
  • Schokwki czasami pozostają puste nawet po uzyskaniu namiarów na nich. Jest to błąd gry.

PrzypisyEdytuj

  1. Trzeba przekonfigurować plik treasure_manager.ltx