FANDOM

„Podobno jest to skrystalizowana roślina, która przejęła właściwości Oazy. Wpływ artefaktu na organizm można opisać jedynie jako niezwykle korzystny, jednak w przeciwieństwie do samej Oazy, artefakt jest wyjątkowo radioaktywny.”
Serce Oazy (ang. Heart of the Oasis, rus. Сердце Оазиса) to artefakt występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to artefakt dotychczas niezbadany. Większość ze Stalkerów wierzy w mit o Oazie, ale nikt nie słyszał o artefakcie, który w niej powstał. Podobno jest to skrystalizowana roślina, która przejęła właściwości Oazy. Wpływ artefaktu na organizm jest korzystny pod wieloma względami, jednak w przeciwieństwie do samej Oazy, artefakt emituje promieniowanie radioaktywne. Efekt ten można zredukować innymi artefaktami, zmniejszającymi poziom napromieniowania. Artefakt ten można zdobyć jedynie w Oazie, jest strzeżony przez Psionicznego Nibypsa.

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

ZP Zew Prypeci

  • Jeśli naukowcy w Jupiterze otrzymają ten artefakt, umieszczą go w kapsule w laboratorium.
  • To jedyny artefakt w trzeciej części serii, który zmniejsza głód.
  • Warto nosić ten artefakt ze sobą, ponieważ łączy on właściwości innych artefaktów, a tym samym oszczędza miejsce w pojemnikach na artefakty. Sam artefakt można przekazać naukowcom na końcu gry, aby wpłynąć pozytywnie na zakończenie.
  • Nibypies w Oazie pojawia się za plecami, zaraz po zabraniu artefaktu.
  • Żaden z kupców nie jest zainteresowany artefaktem. Wynika to z faktu, że większość Stalkerów nie miała pojęcia o jego istnieniu oraz właściwościach.
  • Wygląd podobny do artefaktu Dusza.
  • Zwrócenie Ekologom Serca Oazy jest konieczne do wytworzenia Antybiotyku.
  • Oddanie Ekologom Serca Oazy jest niezbędne do odblokowania osiągnięcia Pionier.
  • W połączeniu z Bąblem można zapomnieć o promieniowaniu emitowanemu z Serca Oazy. Bardzo korzystne jest noszenie artefaktu w połączeniu z Kompasem, ponieważ ma również wiele pozytywnych cech.