FANDOM

Sfera-08 to hełm taktyczny występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to najwyższej klasy hełm taktyczny, stworzony przez zachodnie koncerny, który w Zonie pojawił się za sprawą handlarzy, którzy byli w stanie go sprowadzić. Hełm ten zapewnia posiadaczowi przewagę na polu walki, dzięki zintegrowanym skanerom i urządzeniom satelitarnym, a także modułowi noktowizyjnemu oraz zestawowi filtrów wraz z maską tlenową. (w Zonie występuje jedynie najprostsza wersja tego hełmu, bez zintegrowanej elektroniki).

W celu zapewnienia najwyższej ochrony, w hełmie zastosowano kilka warstw kewlaru oraz stalowych płytek, które oprócz właściciela muszą chronić urządzenia elektroniczne, zamontowane wewnątrz. W Zonie Sfera-08 pojawia się wyłącznie w uproszczonym wariancie, posiadającym noktowizor oraz maskę tlenową.

Hełm ten jest częścią kombinezonu Beryl-5M, Strażnik Wolności oraz CS-3a w pierwszych dwóch częściach serii, w trzeciej części trzeba go kupić osobno.

WystępowanieEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Tylko Azot i Nowikow potrafią instalować ulepszenia do Sfery-08.
  • Po zdobyciu osiągnięcia Mistrz Techniki, Azot doda do tego hełmu specjalną modyfikację, skaner podczerwieni, dzięki któremu będzie można dostrzegać przeciwników ludzi oraz Zombie przez przeszkody.
  • Na hełmie widnieje oznaczenie С.О.П. UA. (SOOP. UA), które jest prawdopodobnie znakiem SBU.
  • Można dostrzec na hełmie znak Sił Zbrojnych Ukrainy.
  • Hełm ten jest używany w całej serii przez wojskowych weteranów.