FANDOM

Sierżant Merkulow to Wojskowy Stalker występujący w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Sierżant Merkulow jest jednym z tych, którym udało się przeżyć katastrofę Ogończy i jednym z niewielu, którzy dotarli do Prypeci. Brał udział w bitwie o Pralnie. Jest jednym z niewielu, którzy przeżyli powtarzające się ataki Monolitu. Jest dowodzony przez Porucznika Skelię, i podobnie jak on, był członkiem załogi "Ogończa 5".

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Po przybyciu do Prypeci, Major Diegtiariow pierwszy raz spotyka go patrolującego oba piętra budynku. Podobnie jak z większością Wojskowych, nie można z nim porozmawiać. W przypadku próby porozmawiania z nim odeśle Majora do Pułkownika Kowalskiego.

Jeśli Wano nie przeżyje podczas przedostawania się przez tunel Prypeć-1 lub nie został zrekrutowany, to Merkulow zastąpi go podczas misji polegającej na zniszczeniu przyczółku Monolitu w Księgarni. Jego broń - SA Lawina - i jego kombinezon czynią z niego cennego wojownika podczas misji.

Po śmierci oddziału zwiadowczego dowodzonego przez Kapitana Klimenkę, Merkulow pozostaje na drugim piętrze i siedzi tam na skrzyni w miejscu, gdzie przed nim siedział Sierżant Waluszok. Tam może mówić do siebie.

Podczas gdy Major Diegtiariow zostaje wysłany do tajnego Laboratorium X-8 w celu zbadania eksperymentów przeprowadzonych przez Grupę przed stworzeniem Zony, Merkulov razem z Sierżantem Jarmoszukiem, Porucznikiem Skelią i Porucznikiem Rogowcem zostali wysyłani przez Pułkownika Kowalskiego w celu zbadania zakłóceń radiowych wykrytych przez Kiryłowa. Kiedy Diegtiariow wraca z X-8, Kowalski mówi mu o zniknięciu drużyny i prosi go, by ich znalazł.

Diegtiariow następnie udaje się do ich ostatniego znanego miejsca pobytu, gdzie znajduje ciała żołnierzy z wyjątkiem Rogowca. Następnie przeszukuje ciało Jarmoszuka, aby znaleźć materiały wybuchowe, których użył do zniszczenia drzwi do Przedszkola.

Przyczyna ich śmierci nigdy nie została ujawniona, chociaż prawdopodobnie pole psioniczne, które otacza Przedszkole, doprowadziło ich do szaleństwa i zastrzelili się.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jego ciało nigdy nie znika, dzięki czemu można go używać jako skrytki.
  • Nosi nazwisko jednego z twórców gry - Victora Merkulova.
  • Jest wyposażony i uzbrojony tak samo jak Sierżant Waluszok, co ciekawe, obaj mają te same stopnie i rangi.