FANDOM

„Co ty, z księżyca spadłeś? Przecież toczy się wojna, no nie? Walczymy z tymi bandziorami z "Wolności"! Regularnie ścieramy się z ich żołnierzami w Dziczy.”
— Sierżant Pliczko
Sierżant Pliczko to dowódca punktu kontrolnego Powinności pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 PrzeszłośćEdytuj

Szef ochrony terytorium frakcji Powinność. Razem z resztą strażników pilnuje wejścia do kwatery głównej Powinności. Jego zadaniem jest nie pozwolić nikomu innemu, z wyjątkiem członków Powinności, wejść na teren bazy, koszar i magazynu. Jedyny wyjątek stanowią Stalkerzy, którzy otrzymali przepustkę z polecenia Generała Woronina.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Odmawia wstępu Naznaczonemu, dopóki misja w Laboratorium X-16 nie zostanie ukończona. Po ukończeniu misji w X-16 Barman poprosi sierżanta o zezwolenie na wejście Naznaczonego. Jeśli Naznaczony spróbuje przejść do bazy Powinności, lub zostanie odkryty po tym, jak się na nią wkradnie, Pliczko i jego oddział otworzą ogień w jego stronę.

  • Nosi nazwisko programisty zaangażowanego w tworzenie Fabryki Rostok - Alexandra Plichko.
  • Jeśli Naznaczony zapyta go, dlaczego nie pozwala obcym wchodzić na teren bazy, ten odpowie, że mają wojnę z Wolnością i że są ciągłe starcia z ich bojownikami w Dziczy, co jest bardzo dziwne, gdyż w Dziczy nie ma ani jednego członka Wolności. W rzeczywistości jest to ślad po buildzie 2232, gdzie Najemnicy zostali zastąpieni przez żołnierzy z Wolności.
  • Pliczko jest podobny do Kicenki, nie tylko z wyglądu, ale także z uzbrojenia i rangi.
  • Czasami jest celem w misji Łukasza polegającej na zabiciu jednego z oficerów Powinności. Początkowo było dla niego osobne zadanie.
  • Jeśli zostanie zapytany o wojnę z Wolnością, odpowie silną nienawiścią do tej frakcji. Żaden członek Powinności nie żywi takiej niechęci do Wolności.
  • We wcześniejszych wersjach mógł przepuścić Naznaczonego po tym, jak ten zapłacił mu 1000 RU.