FANDOM

Sierżant Waluszok to postać pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Sierżant Waluszok jest członkiem oddziału zwiadowczego dowodzonego przez Kapitana Klimenkę. Jest jednym z niewielu ocalałych członków z Operacji "Tor Wodny". Podczas operacji był pasażerem Ogończy 1.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Kiedy Major Diegtiariow odnajduje ocalałych z Operacji "Tor Wodny" w opuszczonym mieście Prypeć, Waluszok jest jednym z niewielu, którzy przeżyli powtarzające się ataki Monolitu. Siedzi w pobliżu Ostrowskiego na piętrze Pralni. Podobnie jak z większością żołnierzy, nie można z nim porozmawiać; zamiast tego, jeśli Major spróbuje z nim porozmawiać, doradzi mu, aby porozmawiał z Kowalskim.

Podczas gdy DiegtiariowTarasow i jego oddział zostali wysyłani przez Kowalskiego do Szpitala, aby odzyskać Karabin Gaussa z rąk KaznodzieiKlimenko i jego oddział (składający się z Sierżanta OstrowskiegoPorucznika Siergiejewa i Sierżanta Waluszoka) zostali wysyłani na misję zwiadowczą przez Pułkownika Kowalskiego. Kiedy Diegtiarow zgłasza śmierć Morozowa i odnalezienie niezidentyfikowanej broni, Kowalski otrzymuje wiadomość od Kapitana Klimenki. Podczas krótkiej transmisji Kapitan Klimenko prosi o pomoc, zanim radio się wyłącza. Nie otrzymawszy żadnej odpowiedzi, Pułkownik Kowalski prosi Majora Diegtiariowa o zbadanie sprawy.

Major Diegtiariow następnie udaje się do ich ostatniego znanego miejsca pobytu, gdzie znajduje ciała wszystkich czterech zwiadowców, pozornie zastrzelonych, pomimo nieobecności wroga w pobliżu. Kiedy Diegtiariow dowiaduje się, że drużyna widziała członków Monolitu w okolicy, Pułkownik Kowalski sugeruje, że zostali zabici przez nich i prosi Diegtiariowa o napad na Księgarnię (jeśli jeszcze tego nie zrobił), która służy jako placówka dla Monolitu.

Później, gdy Major Diegtiariow zostaje wysłany przez Kowalskiego, by uratować Porucznika Stecenko, i jest zmuszony do konfrontacji z KontroleremKowalski domyśla się, że oddział Klimenki napotkał wspomnianego mutanta i zostali przez niego zmuszeni do walki między sobą.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jego ciało nigdy nie zniknie (podobnie jak ciała towarzyszących mu osób), przez co można ich użyć jako skrytki.