S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Skórzana kurtka (ros. Кожаная куртка, uk. Шкіряна куртка)- skórzana kurtka w kolorze ciemnego beżu. Popularna wśród wielu Samotników-kotów i bojowników Czystego Nieba. Ubiór jest szeroko rozpowszechniony na obrzeżach Zony, charakteryzuje się niską ceną i najgorszymi właściwościami ochronnymi.

Opisy w grze[]

„Zwykła, gruba kurtka jakich wiele. Daje niewielką ochronę przed kulami i odłamkami. Nie chroni przed anomaliami i innymi efektami.”
„Popularny ubiór stalkerów-nowicjuszy. Nie chroni przed kulami ani anomaliami, ale jest lepszy niż nic. Można go ulepszyć celem umieszczenia w nim maksymalnie dwóch artefaktów.”

Występowanie2.png Lokalizacja[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png Czyste Niebo[]

Znani posiadacze[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png Czyste Niebo[]

ZP.png Zew Prypeci[]

Unikalne warianty[]

Ulepszenia[]

Obraz
Nazwa
Opis
Cena £
Charakterystyka
Rząd 1
Gałąź 1: Walka
Płyty z kevlaru 2.png Płyty z kevlaru Wzmocnione płyty, które cechują się o wiele większą trwałością, ale nie zapewniają dużo lepszej ochrony. 1100 RU Pancerz.png pancerz Płyty z kevlaru
Wkładki z twardej skóry.png Wkładki z twardej skóry Nieco zmniejszają siłę uderzenia pocisku. 350 RU Bezpieczeństwo.png bezpieczeństwo +50%
Noktowizor drugiej generacji (CN).png Noktowizor Urządzenie noktowizyjne pierwszej generacji. 350 RU Noktowizor CN.png noktowizja
Gałąź 2: Wędrówki po Zonie
Kamizelka odciążająca.png Kamizelka odciążająca Kamizelka odciążająca ułatwia noszenie ekwipunku, odpowiednio rozkładając obciążenie. 350 RU Waga CN.png waga maksymalna +5 kg
Brezentowy kombinezon.png Brezentowy kombinezon Zapewnia przyzwoitą ochronę od ognia i elektryczności. 350 RU Ochrona termo-elektryczna.png ochrona termiczno-elektryczna +50%
Maska przeciwgazowa ikona ulepszenia.png Maska przeciwgazowa Ta maska przeciwgazowa jest podstawowym elementem ochrony przed radioaktywnym pyłem i szkodliwymi chemikaliami. 350 RU Ochrona promieniowania.png ochrona radiochemiczna +50%
Gałąź 3: Noszenie artefaktów
Pojemnik na artefakty.png Pojemnik na artefakty Pojemnik umożliwiający noszenie dodatkowych artefaktów. 350 RU Pancerz.png pojemnik na artefakty
Rząd 2
Gałąź 3: Noszenie artefaktów

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

Ogólne[]

  • Skórzana kurtka to w rzeczywistości kurtka szturmowa w stylu radzieckim. Innymi słowy, do produkcji użyto tkaniny hydrofobowej, a nie skóry. Świadczy o tym również konstrukcja rękawa w widoku pierwszoosobowym w Czystym Niebie i Zewie Prypeci oraz krój kurtki. W plikach gry w config/misc/suit.ltx w dziewiątym wierszu znajduje się komentarz deweloperów: "Podstawowym strojem stalkera jest strój nowicjusza. Zwykłe wyposażenie turysty to wiatrówka + buty".
  • We wszystkich grach z serii protagonista oglądany z trzeciej osoby nosi kurtkę, jeśli nie ma na sobie żadnego kombinezonu. Nie powstał osobny, unikalny model, dlatego protagonista posługuje się jednym modelem niezależnie od tego, czy ma na sobie kurtkę, czy nie.
  • Początkowo model Stalkera-kota w kurtce miał nieco inną jakość modelu, ponadto posiadał zapięcia na klatce piersiowej, które zostały przedstawione na ikonie, a także na modelu w ikonie ekwipunku (Cień Czarnobyla).
    • Jednak na teksturach kurtek nadal widać cztery ciemne linie, w których zapięcia były na swoim miejscu.
  • Kolejne części serii (Czyste Niebo i Zew Prypeci) wykorzystują unikalną teksturę o nazwie "act_stalker_hero", która jest oczywiście przeznaczona dla protagonisty. Dość niezwykła decyzja deweloperów, aby stworzyć dla bohatera osobną unikalną teksturę, bo jest to kopia zwykłej skórzanej kurtki, z wyjątkiem pewnych zmian: dżinsy są czarne, a kurtka ciemniejsza. Co więcej, ta "specjalna" tekstura jest również używana przez ważniejsze postacie w Zewie Prypeci, czyli Wstrząsa, Wano i Kostoprawa. Można z tego wyciągnąć inny wniosek: tą teksturę wykorzystują unikalne postacie w skórzanej kurtce. W Czystym Niebie posiadaczem tej unikalnej tekstury jest Szrama.
    • Co ciekawe, w buildzie 3120 Szrama miał ciemnoszarą kurtkę, co oczywiście było szorstkim szkicem.

SoC.png Cień Czarnobyla[]

  • Tylko w Cieniu Czarnobyla występuje biało-szara kurtka, która jest niedostępna dla protagonisty.
  • Kombinezon wojskowy, który nie do końca został usunięty z gry, wykorzystuje ikonę skórzanej kurtki.
  • Nazwa i opis kurtki podane w "outfit.ltx" są zapisane jako "outfit_soldier", czyli część techniczna wykonana jest na bazie kombinezonu wojskowego.
  • W buildzie 1865 można znaleźć wysokiej jakości tekstury (2048x2048) skórzanych i bandyckich kurtek, a w buildzie 1994 - białą wersję skórzanej kurtki.
  • W późniejszych buildach kurtki dla kotów różniły się od ostatecznej wersji ciemniejszym kolorem.

CNM.png Czyste Niebo[]

  • Szrama bez kombinezonu w trzeciej osobie wygląda jak zwykły NPC w skórzanej kurtce. W takim przypadku twarz Szramy pojawi się tylko wtedy, gdy gracz założy skórzaną kurtkę.

ZP.png Zew Prypeci[]

Literatura.png Literatura[]

Galeria.png Galeria[]

Advertisement