FANDOM

Skórzana kurtka to ubranie pojawiające się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

OpisEdytuj

Skórzana kurtka to w gruncie rzeczy zwykłe ubranie i nie zapewnia minimalną ochronę przed zagrożeniami jakie występują na terenie Zony. Cały komplet składa się z niebieskich spodni, wysokich, skórzanych butów w kolorze czarnym oraz beżowego płaszcza z kapturem. Najczęściej używają jej niedoświadczeni stalkerzy, z reguły nowi w Zonie. Występuje w kilku wariantach, z maską gazową, kominiarką lub maską na dolną część twarzy.

Skórzana kurtka nie zapewnia żadnej ochrony przed promieniowaniem radioaktywnym oraz psionicznym, ponadto nie zapewnia żadnej ochrony przed anomaliami, natomiast ochrona przed obrażeniami fizycznymi jest symboliczna. Nie zaleca się noszenia takiego rodzaju ochrony, gdyż nie zapewnia ona wystarczającej ochrony, aby móc przetrwać w Zonie.  

Zalety ZaletyEdytuj

  • Nie trzeba jej kupować, gdyż bohater ma ją na sobie od samego początku (ale tylko w dwóch pierwszych częściach gry, w Zewie Prypeci bohater zaczyna w Kombinezonie "Świt")
  • Bardzo niska waga
  • Duża dostępność
  • Niska cena

Wady WadyEdytuj

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Zwykła, gruba kurtka jakich wiele. Daje niewielką ochronę przed kulami i odłamkami. Nie chroni przed anomaliami i innymi efektami.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Popularny ubiór stalkerów-nowicjuszy. Nie chroni przed kulami ani anomaliami, ale jest lepszy niż nic. Można go ulepszyć celem umieszczenia w nim maksymalnie dwóch artefaktów.”

LokalizacjaEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste NieboEdytuj

  • W trzeciej części serii bohater nie może kupić tego kombinezonu.
  • Istnieją czarno-białe wersje kurtki, jednak są one niedostępne dla protagonistów.
  • W całej serii gier, jeśli bohaterowie nie noszą żadnych kombinezonów, to w widoku z trzeciej osoby będą ubrani w skórzane kurtki.
    • Jeśli w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci bohater nie ma na sobie żadnego kombinezonu, to w perspektywie z trzeciej osoby będzie widać, że postać ubrana jest w skórzaną kurtkę, mimo iż nie ma możliwości zdobycia jej w grze.
  • To najsłabszy kombinezon dostępny w serii gier.
  • Frakcją, w która ma najwięcej przedstawicieli noszących tę kurtkę, są Samotnicy.
  • Z reguły tylko amatorzy noszą tę kurtkę, ale czasami mogą ją mieć także bardziej doświadczeni stalkerzy.