S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Anomalia Spalony Puch występuje we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Ogólna Charakterystyka[]

Anomalia ta jest przykładem mutacji zachodzących w florze wokół elelktrowni atomowej, które zaczęły się pojawiać po incydencie w 1986 roku. Zazwyczaj spotykana jest na otwartej przestrzeni, rzadziej we wnętrzach budynków lub podziemiach. Przypomina nieco mech lub winorośl, zwisającą do dołu niczym zasłona, jej wygląd jest niepozorny, co często kończy się obrażeniami po stronie ludzi i zwierząt. Spalony Puch aktywuje się jak tylko jakikolwiek przedmiot lub osoba znajdzie się w zasięgu, reakcja wyzwala chmurę cząsteczek, które osiadają na skórze i powarznie ją ranią. Można uniknąć aktywowania się anomalii poruszając się wolniej w jej obrębie[1].

Ogólnie rzecz biorąc, Spalony Puch to jedna z najmniej groźnych anomalii w Zonie, obrażenia które zadaje nie są tak poważne jak w przypadku innych anomalii, ponadto łatwo ją dostrzec oraz ominąć. Ciekawostką jest, że anomalia ta jako jedyna nie reaguje na rzucane w nią śruby, dlatego też najpopularniejszy sposób Stalkerów w Zonie na radzenie sobie z anomaliami nie może zostać wykorzystany. Dodatkowo, anomalia ta jest pierwszym przykładem zmutowanej flory w Zonie, która na skutek mutacji stała się w jakikolwiek sposób groźna dla zdrowia. 

Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

  • Spalony puch po przyczepieniu się do jakiegoś miejsca lub większych przedmiotów, najczęściej fragmentów różnych konstrukcji, rozciąga się ku ziemi. Podczas kontaktu z anomalią słychać syczący dźwięk, Spalony Puch zadaje niewielkie obrażenia. Najczęściej spotkać ją można w starych laboratoriach, np. Laboratorium X-16 oraz Laboratorium X-18.

CNM.png Czyste Niebo[]

  • W prologu serii Spalony Puch jest jedną z najrzadziej występujących anomalii. Natknąć się można na nią w Podziemiach Agropromu oraz Czerwonym Lesie w Jaskini. Niewielka ilość Spalonego Puchu występuje także w Magazynach Wojskowych, w starej Bazie Wojskowej.

ZP.png Zew Prypeci[]

  • W trzeciej części serii anomalia ta jest bardziej niebezpieczna niż wcześniej, być może miały na to wpływ emisje, które w międzyczasie przeszły przez Zonę. Anomalia reaguje na każdy rodzaj ruch, nawet kiedy ofiara porusza się bardzo wolno. Znaleźć ją można w strukturach podziemnych, np. w Podziemiach Jupitera.

Przypisy[]

<references>Anom

Advertisement