FANDOM

„Rób, jak uważasz. W razie czego krzycz... Zajebiście, Rambo się nam znalazł!”
— Pietrucha
Stacja Pojazdów to lokacja w Kordonie, występująca w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Historia Edytuj

Stacja pojazdów to lokacja, która przeszłości pełniła rolę warsztatu, naprawiano w niej samochody oraz maszyny rolnicze, należące do mieszkańców tego regionu. W stacji pracowali lokalni mieszkańcy, nie była to jednak państwowa spółka patrząc na zabudowę, należała prawdopodobnie do prywatnej osoby. Po katastrofie w 1986 roku pozostawała opuszczona, po powstaniu Zony w 2006 roku, była jedną z pierwszych miejsc zajętych przez Stralkerów, w tym przypadku Bandytów. Wynikało to z faktu, że Kordon znajduje się na granicy Zony, kawałek dalej był już świat zewnętrzny. Stalkerzy i zbieracze pojawiali się od samego początku najpierw w Kordonie, później ruszali dalej, w kierunku Wysypiska. Część z nich została w Kordonie, zajmując min. właśnie tę stację.

Opis Edytuj

Jest to miejsca, w którym znajdują się trzy główne budynki, dwa dwupiętrowe, jeden garaż oraz jeden częściowo zawalony budynek. Do dyspozycji są także dwa mniejsze pomieszczenia, całość jest ogrodzona drewnianym płotkiem. Zabudowa umożliwia skuteczną obronę obiektu w walce na dystans, z drugiej strony prowadzą do niej aż cztery duże wejścia, dlatego też agresorzy mogli by atakować praktycznie ze wszystkich stron. W obu częściach gry z miejscem tym wiążą się zadania główne, które protagoniści muszą wykonać zanim ruszą dalej.

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

W pierwszej części serii lokację tę zajmują Bandyci. Naznaczony musi zdobyć na zlecenie Sidorowicza pendrive z danymi, należący do Żwawego, który został przez nich porwany. Oddział bandytów składa się z ośmiu Stalkerów, niedoświadczonych i słabo uzbrojonych. Bohater może to zadanie wykonać w pojedynkę lub z pomocą Grupy Pietruchy, którzy rozbili obóz kilkadziesiąt metrów od stacji. Po wykonaniu zlecenia, miejsce to nie pełni żadnej ważnej roli.

Powiązane zadaniaEdytuj

Schowek SoC SchowkiEdytuj

PrzedmiotyEdytuj

Można tu znaleźć Wódkę oraz kulowe pociski 12x76mm. Dodatkowo warto przeszukać zabitych Bandytów. Mogą oni mieć pistolety PMm wraz z amunicją 9x18mm, Obrzyny z amunicją 12x76mm lub 12x70mm. Okazjonalnie może się pojawić bandyta z Viper 5 i amunicją 9x19mm. Standardowo w ciałach zabitych można znaleźć bandaże, apteczki czy jedzenie.

CNM Czyste Niebo Edytuj

W prologu serii miejsce to jest zajmowane przez Wojskowych. Czternastu żołnierzy, doświadczonych i dobrze wyposażonych, ma za zadanie zatrzymać każdego kto będzie próbował zająć stację, ich dowódcą jest Major Chaleckij, uwięziony przez Samotników. Szrama musi zlikwidować oddział, żeby położyć presję na Majorze, tak aby ten zdecydował się współpracować z Samotnikami i zdradzić im lokalizację przesyłki dla Sidorowicza. Po zniszczeniu oddziału Wojskowych miejsce to zajmują Samotnicy, tworząc tu swój przyczółek. Po wykonaniu zadania miejsce to przestaje być ważne strategicznie.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Naznaczony przejmie obiekt w pojedynkę, Pietrucha nazwie go "Rambo", co jest nawiązaniem do słynnego bohatera Rambo w filmie akcji o tym samym tytule.
  • Bandyci lub stalkerzy, którzy zajmują obiekt będą się regularnie respawnować.
  • Ponieważ ustawa "O współpracy w ZSRR" została przyjęta w 1988 r., Spółdzielnia samochodowa nie mogła istnieć na terytorium Strefy. W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla deweloperzy wzięli pod uwagę to niedociągnięcie i zmienili nazwę.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo powyżej wejścia na teren lokacji wisi znak "Rejestracja tras", a w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla  - "Autocooper Lokomotiv."
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo, jest to jeden z trzech obozów w Kordonie z przewodnikiem.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, po szturmie na stację pojazdów, Pietrucha informuje Wilka przez krótkofalówkę, że jego oddział naciska na pozycje wyjściowe. Jednak po prostu usiądą przy ognisku w południowym budynku i siedzą tam, dopóki nie zostaną zabici przez bandytów lub misja nie zostanie wykonana przez Naznaczonego.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla grupy Bandytów i Samotników mogą znajdować się jednocześnie na terytorium Stacji Pojazdów. Pierwsza grupa usiądzie przy ognisku w północnej części, a druga na południu.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla w lokacji tej na dachu budynku (naprzeciwko którego stoi Jasny), widać wiszący szkielet, który po uderzeniu kruszy się.
  • W rzeczywistości w strefie nie ma stacji pojazdów.

Galeria GaleriaEdytuj