FANDOM

Stacjonarny RP-74 to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Jest to jeden z wariantów karabinu maszynowego RP-74 montowanym na specjalnym stojaku. Ten ciężki karabin maszynowy nie jest przeznaczony do dyspozycji głównego bohatera, może on natomiast skorzystać z tego samego karabinu, w wersji rozłożonej. Ten rodzaj broni charakteryzuje się bardzo wysokimi obrażeniami na krótkim i średnim dystansie, dużą szybkostrzelnością i pojemnością magazynku, jest jednak ciężki i nieporęczny, na dłuższym dystansie znacząco obniża się jego celność. Jeśli zostanie zamontowany w budynku i odpowiednio ustawiony, może dawać przewagę taktyczną podczas walki i odcinać nawet cały grupy przeciwników. Dzięki odpowiedniej platformie, na której zamontowany jest ten karabin, można sprawniej nim manewrować oraz zredukowany jest odrzut, jednak strzelec jest z reguły widoczny i może zostać narażony na ostrzał snajperski.

Zalety ZaletyEdytuj

  • Bardzo duże obrażenia
  • Bardzo duża szybkostrzelność
  • Daleki zasięg strzału
  • Wysoka celność na krótkich i średnich dystansach
  • Pojemny magazynek

Wady WadyEdytuj

  • Ograniczona celność na dużych dystansach

WystępowanieEdytuj

  • Tego typu karabiny można spotkać w kilku miejsach w Zonie, min. w Kordonie, Czerwonym Lesie lub Magazynach Wojskowych.
  • Prawdopodobnie ten karabin maszynowy ma największą zdolność penetracji w grze, ponieważ dokładnie przebija pień grubego drzewa.
  • Pierwotnie taki karabin miał być dostępny do wykorzystania także przez głównego bohatera, ta możliwość została jednak wycięta.