FANDOM

Stadion to miejsce w Prypeci, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Przeszłość2 Historia Edytuj

Przed incydentem w 1986 roku na stadionie organizowano mecze piłkarskie oraz imprezy z okazji świąt i ważnych wydarzeń. Stadion mógł pomieścić kilkanaście tysięcy osób i był jednym z ważniejszych punktów w Prypeci. Po katastrofie w Czarnobylu obiekt pozostał opuszczony, stają się świadectwem tego czym Prypeć była w dawnych latach. Na krótko przed opuszczeniem Prypeci stadion posłużył jako lądowisko dla śmigłowców, transportujących mieszkańców poza Strefę.

Opis Edytuj

Po wyłączeniu Mózgozwęglacza jest on polem bitwy pomiędzy Samotnikami podążającymi do centrum, a Monolitem, który próbuje powstrzymać wszystkich przed dalszą podróżą. W grze obiekt nie stanowi ważnego strategicznie punkt, choć trzeba przez niego przejść, aby móc przedostać się na teren Elektrowni. Striełok może znaleźć w pobliżu stadionu sporo anomalii Wir, mutanty jak Gryzonie, Snorki, Dziki, Mięsacze oraz Nibyolbrzym. Można tu również znaleźć 3-5 drogocenne i rzadkie artefakty - Gwiazdy Wieczorne. Stadion jest najbardziej wysuniętą na północ częścią Prypeci. Położony bezpośrednio na północ od Pałacu Kultury, Stadion jest ostatnim obszarem, przez który bohater musi przejść, aby dotrzeć do Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu. Jeśli chodzi o rozgrywkę, protagonista nie ma zbyt wiele do zrobienia bezpośrednio w tej lokacji. Jedynym oporem, na jaki natrafi bohater, będą tutaj trzej eksperci Monolitu, ubrani w Egzoszkielety, stojący po drugiej stronie stadionu, z których każdy posiada RPG-7u. Dodatkowo jest też inny ekspert posiadający Karabin Gaussa, jeśli Striełok zbliży się do budynków po zachodniej stronie stadionu. Zwykle przy wejściu znajduje się również niewielka grupa modlących się snajperów Monolitu. Trzej eksperci mają możliwość strzelania do protagonisty z drugiej strony stadionu - biorąc pod uwagę dużą moc RPG i obrażenia zadawane przez to uzbrojenie, są niebezpieczni i zaleca się ich likwidować w pierwszej kolejności. Ich RPG-7u wraz z wszelkimi rakietami pozostawionymi w ekwipunku można zebrać, co może ułatwić rozrywkę w późniejszym etapie.

  • Stadion Avangard jest jedynym miejscem serii, w którym można znaleźć anomalię Winda. Ta anomalia jest blisko helikoptera na guzach. Nie pojawia się one w żadnym innym miejscu, bowiem miała ona zostać wycięta, najwyraźniej pominięto tę jedną.
  • Może wystąpić usterka, w wyniku której stadion zostanie pominięty po cut-scence, w wyniku czego Striełok zostanie natychmiast przeniesiony do Elektrowni Atomowej. Ten błąd bardzo często występuje w wersji v1.0006.

Galeria GaleriaEdytuj