„Możesz poszczycić się dalekowzrocznością: przechowywane przez ciebie zapiski znalezione w schowkach grupy Striełoka wróciły do prawowitego właściciela. Po otrzymaniu notatek, Striełok odzyskał chęć do życia i dojścia do celu, niezależnie od kosztów.”
Strażnik sekretów to osiągnięcie w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to jedno z osiągnięć możliwe do odblokowania w trzeciej części serii. Osiągnięcie to można odblokować poprzez oddanie Naznaczonemu jego osobistych notatek, które wpłyną na dalsze jego działania[1]. Po odblokowaniu tego osiągnięcia reputacja bohatera wzrośnie, a Naznaczony przekaże bohaterowi cenną amunicję oraz dwa rzadkie artefakty.

Zdobycie osiągnięciaEdytuj

Aby odblokować to osiągnięcie trzeba wykonać zadanie związane z notatkami bohatera pierwszej części serii.

ZadaniaEdytuj

  • Notatki Striełoka

NastępstwaEdytuj

PozytywneEdytuj

  • Bohater otrzyma dwa rzadkie artefakty: Płomień oraz Świecidełko.
  • Dodatkowo, Major może otrzymać dwa ogniwa do Karabinu Gaussa[2].
  • Striełok może przekazać bohaterowi trzy apteczki[3].
  • Protagonista otrzyma od Naznaczonego 24000RU.
  • Szansa przeżycia Striełoka podczas ewakuacji jest zwiększona, wraz ze wzrostem jego zdrowia.

PrzypisyEdytuj

  1. Striełok otrzyma przy ewakuacji większą wytrzymałość, co zwiększy jego szanse na przeżycie
  2. Otrzyma je wyłącznie jeśli posiada w ekwipunku Karabin Gaussa
  3. Otrzyma je wyłącznie jeśli nie posiada w ekwipunku Karabinu Gaussa