„Hej, najemniku. Chcesz się przekonać, jaki z ciebie strzelec?”
Strzelnica to miejsce w Agropromie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

OpisEdytuj

Strzelnica znajduje się w bazie Powinności w Agropromie i jest nadzorowana przez Majora Zwiagincewa. Lokacja podzielona jest na dwie części - budynek, w którym przyjmowane są zakłady i uzbrojenie, oraz strzelnica. Aby rozpocząć trening, trzeba wejść do domu, porozmawiać z majorem i wybrać odpowiedni tryb. Potem trzeba będzie udać się na strzelnicę i wybrać broń. Wybrane wyposażenie jest dostępne tylko na czas trwania rundy i po końcu konkursu zostaje bohaterowi odebrane.

UzbrojenieEdytuj

Bohater może sobie wybrać broń, którą chce się posługiwać. Dostępne sześć różnych broni. Po zakończeniu strzelania w poszczególnych trybach, broń zostaje zwrócona majorowi.

PistoletyEdytuj

Pistolety maszynoweEdytuj

Karabiny szturmoweEdytuj

Dostępne trybyEdytuj

Dostępne są trzy tryby treningowe - ćwiczenie, gra na punkty oraz celność. We wszystkich trybach należy wybrać broń i rozpocząć rundę. Każdy tryb wymaga określonej liczby punktów, różnią się także stawki za wygranie poszczególnych poziomów.

  • Ćwiczenie
„Ćwiczenie jest proste: cel pada po trzech trafieniach. Musisz zdobyć jak najwięcej punktów. Jak się domyślasz, podczas ćwiczenia nic nie zarobisz, ale możesz sprawdzić swoje możliwości.”

W tym trybie nie można zarobić pieniędzy, ale można odpowiednio się przygotować i zapoznać ze strzelnicą. Każdy z celów jest zaliczony po trzech trafieniach, nie ma limitu czasu, ale bohater ma do dyspozycji tylko 30 pocisków. Zadanie polega na zdobyciu jak największej liczby punktów.

  • Gra na punkty
„Następna jest gra na punkty. Każdy cel pojawia się tylko na dwie sekundy, musisz zdobyć na nim jak najwięcej punktów. Czas jest ograniczony, więc nie celuj za długo. Gramy na pieniądze. Jeśli osiągniesz docelowy wynik, płacę ci. Jeśli nie, ty płacisz mnie.”

W tym trybie, jeśli zdobyto wymaganą liczbę punktów, Zwiagincew wypłaca bohaterowi pieniądze, jeśli protagonista nie zdołał zdobyć wymaganej liczby punktów, wówczas to on płaci majorowi. Cele są podnoszone na dwie sekundy, w tym czasie bohater musi oddawać celne strzały. Czas jest ograniczony do około 90 sekund, podobnie jak liczba amunicji - 100 pocisków. Runda kończy się wraz z upłynięciem czasu lub wyczerpaniem amunicji.

  • Celność
„Ostatnie jest ćwiczenie celności. Musisz trafić w środek każdego celu. W wyznaczonym czasie musisz zestrzelić jak najwięcej celów. To najtrudniejsza gra, więc postaraj się nie spłukać z całej kasy. Zakłady są takie same. Jak trafisz wymaganą liczbę celów, to płacę. Jeśli nie, zatrzymuję kasę.”

Uwzględniane są tu tylko trafienia w "pierwszej dziesiątce". Zadaniem jest wyeliminowanie pożądanej liczby celów w ciągu 100 sekund. Cele są zaliczone po jednym trafieniu, do dyspozycji bohater ma 100 sztuk amunicji, runda kończy się po upłynięciu czasu lub wyczerpaniu amunicji.

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Najlepszym możliwym wyborem na strzelnicę wydaję się być SA Lavina, z uwagi na swoją uniwersalność.
  • Nie zaleca się dokonywania zapisów gry podczas zmagań w poszczególnych trybach, gdyż często powoduje to błędy lub crashe.
  • Można używać swojej broni na strzelnicy, trzeba ją po prostu wyrzucić przed rozpoczęciem poszczególnych trybów i później podnieść, trzeba tylko pamiętać, aby przed zakończeniem rundy ponownie wyrzucić broń, gdyż w przeciwnym wypadku zniknie ona z ekwipunku.
  • Jeśli podczas strzelania jeden z członków Powinności zostanie zabity przez płot, frakcja stanie się się wroga dopiero po opuszczeniu strzelnicy.
  • Strzelnica jest jedynym miejsce w grze, gdzie używa się specjalnie przygotowanej amunicji treningowej.

Galeria GaleriaEdytuj