FANDOM

„Kiedy stalkerzy znajdą drogę do Prypeci, wyślemy przewodnika i poczekamy tam na ludzi klienta - pokażą nam, gdzie jest laboratorium.”
— Szakal
Szakal (rus. Шакал, uk. Шакал) jest przywódcą wszystkich Najemników w centrum Zony w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

W ogóle nic nie wiadomo o przeszłości Szakala, ale można stwierdzić, że przez wzgląd na to, iż dowodzi dużą i potężną jednostką Najemników jest bardzo doświadczony w Zonie. Z PDA Najemników z Zatonu można się dowiedzieć, że Szakal to koordynator i dowódca ekspedycji, która ma za zadanie znaleźć i przeszukać Laboratorium X-8. Aby wykonać zadanie, konieczne było znalezienie ludzi klienta, którzy mieli dostarczyć Najemnikom lokalizację laboratorium. Po znalezieniu laboratorium cała dokumentacja znajdująca się tam miała zostać zniszczona.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Na początku Najemnicy postanowili założyć obóz w Zakładzie Utylizacji Odpadów w Zatonie i zebrać tam wszystkich, którzy przybyli, aby wziąć udział w realizacji zamówienia. W zakładzie dowodzili Hak i jego zastępca, Pręga. W tym samym czasie kolejna grupa Najemników na czele z Tasakiem zatrzymała się w Magazynach Podstacji, czekając na kuriera od klienta.

Sęp zajmował się kwestiami związanymi z uzbrojeniem i zaopatrzeniem Najemników w zasoby bojowe. Utrzymywał kontakt z Morganem, który jest odpowiedzialny za Magazyn PowinnościJupiterzeMorgan dawno temu potajemnie prowadził lewe interesy i sprzedawał rzeczy należące do Powinności.

Czarny i jego grupa otrzymali specjalne zadanie: dopilnować, żeby informacje o pracy w Laboratoriach klasy "X" nie trafiły w ręce Naukowców. Dzięki powiązaniom w instytucie naukowo-badawczym Szakal zdołał zapewnić Czarnemu ochronę Bunkra.

Kiedy Stalkerzy dotarli do Prypeci, Szakal, z "pomocą" Garriego, również dotarł do Prypeci, gdzie spotkał się z ludźmi klienta w pobliżu osiedlaNajemnicy zamierzali zabić Garriego, gdyż był dla nich niechcianym świadkiem, na szczęście udało mu się uciec.

Szakal pojawia się w Prypeci w celu spotkania z przedstawicielem klienta, którym okazuje się Serbin. Na ich nieszczęście Wojskowi, dzięki informacjom uzyskanym od Garriego, dowiedzieli się o oddziale Najemników w Prypeci i postanowili nie dopuścić do transakcji. Szakal zostaje zabity przez Majora Diegtiariowa poprzez strzał z karabinu snajperskiego. Krótko po jego śmierci cały jego oddział wpada w panikę i zaczyna uciekać.

Powiązane zadania Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Pozycja Szakala w rzeczywistości może być nieco trudna, gdyż to nie on stoi przy drzwiach. Zamiast tego dołącza do swoich ludzi i przeczesuje teren by sprawdzić, czy jest bezpiecznie.
  • Ryś lub Karabin Gaussa najlepiej nadają się do jego eliminacji, ponieważ SVDm-2, otrzymany przez Porucznika Kiryłowa, nie zabije Szakala jednym trafieniem, ponieważ jego celność i obrażenia nie są zmodyfikowane. Oczywiście można też użyć zmodernizowanych wcześniej SVU2-A, SVDm-2 lub SVUmk-2. Korzystając z Wintara BC należy pamiętać o niewystarczającym torze lotu. Ponadto można zabić oba cele jednym strzałem z RPG-7u.
  • Główny antagonista gry Far Cry 2 również nazywa się Szakal.
  • Jeśli gracz zaatakuje Szakala przed pojawieniem się grupy Serbina, to istnieje szansa, że nie zacznie uciekać do budynku, tylko kucnie i zacznie strzelać do głównego bohatera. Zabicie go nie jest trudne.

Galeria Galeria Edytuj