FANDOM

„Ja zwariowałem, powinni zamknąć mnie u czubków!”
— Szalony Stalker
Szalony Stalker to postać, która pojawiła się tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Według Maksa, ten Stalker stracił rozum po tym, jak odwiedził Wioskę Pijawek i zobaczył tam coś, co doprowadziło go do skrajnej paranoi. Prawdopodobnie przyczyną jego szaleństwa był silny strach wynikający z tego, co zobaczył lub atak psioniczny Kontrolera. Po ucieczce z wioski ukrył się w małym domku na bagnach i zaczął strzelać do każdego, kto próbował do niego podejść.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Maks zleca Naznaczonemu misje polegającą na przyniesieniu jego pendrive'a. Po dotarciu na miejsce szaleniec po zauważeniu Naznaczonego zaczyna krzyczeć w jego stronę, aby się wynosił, w przeciwnym wypadku do zabije, dodatkowo będzie czasami coś krzyczał do siebie. Kiedy Naznaczony zbliża się do jego kryjówki, szaleniec wówczas nie wytrzymuje i otwiera ogień w jego stronę, niestety szaleniec, ze względu na swoją psychikę, umiera z ręki Naznaczonego, a jego pendrive wędruje do Maksa.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Szalony Stalker jest najdziwniejszą postacią w Cieniu Czarnobyla. Sądząc po słowach Maksa, jest on byłym członkiem Wolności, ale jest jednocześnie wyposażony w zakamuflowaną wersję Kombinezonu Najemników, w dodatku posiada frakcję "Bandyta" i zachowuje się jak Zombie. Jednak w przeciwieństwie do Zombie szaleniec, gdy zostanie ranny, nie wije się jak to ma miejsce w przypadku Zombie, tylko kładzie się jak normalna osoba.
  • Mówi, chodzi i atakuje w sposób Zombie. Jednak jest doskonale zdolny do normalnej mowy, kiedy nie jest w walce.
  • Ta postać ma najdłuższy pseudonim w całej serii. Nie zmieści się jednak całkowicie w jego panelu, chyba że ustawiono maksymalną rozdzielczość. Pełna nazwa tej postaci brzmi "Szalony Stalker z frakcji Wolność".
  • Jeśli, począwszy od wersji 1.0004, Naznaczony dołączy do Wolności i będzie wykonywał zadanie, Szalony Stalker będzie neutralny (powodem jest to iż Bandyci i Wolność są nastawieni do siebie neutralnie). Nie będzie można z nim jednak nawiązać rozmowy, ale nadal będzie wykrzykiwać swoje frazy.
  • Rannego Szalonego Stalkera nie można wyleczyć, nawet jeśli będzie neutralny wobec Naznaczonego.
  • Nie do końca wiadomo, do której frakcji należy naprawdę, ponieważ jest wiele sprzecznych wskazań: według frakcji jest Bandytą, ale nie ma z nimi prawdziwego powiązania ani nie zachowuje się tak jak oni. Jednak Maks stwierdza, że jest dawnym członkiem Wolności, chociaż jest to trochę dziwne gdyż ma na sobie Kombinezon Najemników. Nie wiadomo nawet, czy jest zaliczany do Zombie, ponieważ nadal jest w stanie mówić w spójnych zdaniach, ale porusza się i atakuje gdy zostanie sprowokowany. Może tak być, ponieważ jest prawdopodobnie bardzo zmęczony swoimi wysiłkami lub tym, że spotkał Kontrolera, który czasem pojawia się w Wiosce Pijawek. Jednak kombinezon "Powiew Wolności" wskazuje, że był nowy w szeregach Wolności, a kombinezon, który nosi obecnie wskazuje, że jest to prawdopodobnie były Najemnik.
  • W oryginalnym rosyjskim dubbingu jego stan psychiczny jest bardziej przesadny, gdy krzyczy ma sprośny, trzeszczący głos i od czasu do czasu śpiewa dwuwiersz ze starej piosenki marynarki wojennej: "Nasz dumny Varyag nie podda się!"
  • Varyag to radziecki krążownik rakietowy projektu 1164, który po wejściu do służby znany był jako "Czerwona Ukraina".
  • Co ciekawe, piosenka o Varyagu jest śpiewana tylko przez niego.
  • We wczesnych kompilacjach miał być członkiem frakcji Dzień Sądu (prawdopodobnie po śmierci lidera Dnia Sądu przeniósł się do Wolności).
  • Mimo, iż porusza się jak Zombie, jest od nich szybszy.
  • Jak na ironię, wydaje się, że Stalker jest świadomy tego, że jest szalony.
  • W zadaniu związanym z tą postacią zostaje wspomniane, że Szalony Stalker jest snajperem. Jednak jest uzbrojony w AKM-74/2.