S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
„Ja zwariowałem, powinni zamknąć mnie u czubków!”
— Szalony Stalker

Szalony Stalker to postać, która pojawiła się tylko w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Przeszłość2.png Przeszłość[]

Według Maksa, ten Stalker stracił rozum po tym, jak odwiedził Wioskę Pijawek i zobaczył tam coś, co doprowadziło go do skrajnej paranoi. Prawdopodobnie przyczyną jego szaleństwa był silny strach wynikający z tego, co zobaczył lub atak psioniczny Kontrolera. Po ucieczce z wioski ukrył się w małym domku na bagnach i zaczął strzelać do każdego, kto próbował do niego podejść.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

Maks zleca Naznaczonemu misje polegającą na przyniesieniu jego pendrive'a. Po dotarciu na miejsce słychać, jak szaleniec wykrzykuje do siebie różne frazy, a nawet śpiewa fragment piosenki "Wariag". Szaleniec po zauważeniu Naznaczonego zaczyna krzyczeć w jego stronę, aby się wynosił, w przeciwnym wypadku do zabije. Kiedy Naznaczony zbytnio zbliży się do jego kryjówki, szaleniec wówczas nie wytrzymuje i otwiera ogień w jego stronę, niestety szaleniec, ze względu na swoją psychikę, umiera z ręki Naznaczonego, a jego pendrive wędruje do Maksa.

Powiązane zadania[]

  • Zabierz szalonemu stalkerowi jego pendrive.png Zabierz szalonemu stalkerowi jego pendrive'a

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Szalony Stalker jest najdziwniejszą postacią w Cieniu Czarnobyla. Sądząc po słowach Maksa, jest on byłym członkiem Wolności, ale jest jednocześnie wyposażony w zakamuflowaną wersję Kombinezonu Najemników, w dodatku posiada frakcję "Bandyta" i zachowuje się jak Zombie. Jednak w przeciwieństwie do Zombie szaleniec, gdy zostanie ranny, nie wije się jak to ma miejsce w przypadku Zombie, tylko kładzie się jak normalna osoba.
  • Mówi, chodzi i atakuje w sposób Zombie. Jednak jest doskonale zdolny do normalnej mowy, kiedy nie jest w walce.
  • Ta postać ma najdłuższy pseudonim w całej serii. Nie zmieści się jednak całkowicie w jego panelu, chyba że ustawiono maksymalną rozdzielczość, której współczynnik kształtu wynosi 16:9 lub 16:10. Pełna nazwa tej postaci brzmi "Szalony Stalker z frakcji Wolność".
  • W jego kryjówce można znaleźć naboje .45 ACP Hydroshock, leki przeciwpromienne i kombinezon "Powiew Wolności".
  • Jeśli, począwszy od wersji 1.0004, Naznaczony dołączy do Wolności i będzie wykonywał zadanie, Szalony Stalker będzie neutralny (powodem jest to iż Bandyci i Wolność są nastawieni do siebie neutralnie). Nie będzie można z nim jednak nawiązać rozmowy, ale nadal będzie wykrzykiwać swoje frazy.
  • Rannego Szalonego Stalkera nie można wyleczyć, nawet jeśli będzie neutralny wobec Naznaczonego.
  • Jeśli w bazie Wolności nie ma wystarczającej liczby ludzi, po chwili do bazy przyjdzie Szaleniec, a Wolność go nie dotknie. Wynika to z faktu, że jest zarejestrowany jako "Bandyta".
  • W oryginalnym rosyjskim dubbingu jego stan psychiczny jest bardziej przesadny, gdy krzyczy ma sprośny, trzeszczący głos i od czasu do czasu śpiewa dwuwiersz ze starej piosenki marynarki wojennej: "Nasz dumny Wariag nie poddaje się wrogowi!"
    • Wariag to radziecki krążownik rakietowy projektu 1164, który po wejściu do służby znany był jako "Czerwona Ukraina".
    • Co ciekawe, piosenka o Wariagu jest śpiewana tylko przez niego.
  • We wczesnych buildach miał być członkiem frakcji Dzień Sądu (prawdopodobnie po śmierci lidera Dnia Sądu przeniósł się do Wolności).
  • Mimo, iż porusza się jak Zombie, jest od nich szybszy.
  • Jak na ironię, wydaje się, że Stalker jest świadomy tego, że jest szalony.
  • W zadaniu związanym z tą postacią zostaje wspomniane, że Szalony Stalker jest snajperem. Jednak jest uzbrojony w AKM-74/2.

Galeria.png Galeria[]

Advertisement