FANDOM

Szturm Wojskowych na Fabrykę w Agropromie to wydarzenie mające miejsce w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Informacje ogólneEdytuj

Operacja ta miała miejsce w roku 2012 w Agropromie, kiedy siły Wojskowych osaczyły Grupę Kreta w fabryce. Żołnierze zepchnęli stalkerów do defensywy, wtedy też lider grupy, Kret, zdecydował się wysłać sygnał ratunkowy do wszystkich stalkerów w pobliżu. Wydarzenia te zbiegły się w czasie z przybycien Naznaczonego do Agropromu, który wysłuchał wysłannika Kreta i ruszył z pomocą. Stalkerom ostatecznie udało się odeprzeć atak, ale musieli się wycofać z tego obszaru, później żołnierze powrócili do fabryki i ją zajęli.

Protagonista w zamian za udzieloną pomoc uzyskał informacje o lokalizacji wejścia do podziemi Agropromu, a także o kryjówce Grupy Striełoka. Wydarzenie to nie miało zbyt dużego wpływu na sytuację w Zonie, gdyż fabryka nie pełniła żadnej istotnej roli i nie była obiektem strategicznym. Sam Agroprom w tamtym czasie nie leżał w kręgu zainteresowań stalkerow, głównie z uwagi na wydarzenia z roku 2011 i zakończoną wówczas wojnę frakcji.

FrakcjeEdytuj

Kluczowe postacieEdytuj

Samotnicy SamotnicyEdytuj

Powiązane zadaniaEdytuj

SkutkiEdytuj

  • Stalkerzy zostali uratowani i ewakuowali się z fabryki.
  • Wojskowi ponieśli duże straty, ale ostatecznie zajęli fabrykę przy drugim podejściu.
  • Naznaczony uzyskał informacje na temat podziemi Agropromu oraz kryjówki Grupy Striełoka od Kreta.
  • Wojskowi stali się dominującą frakcją w Agropromie.

  • Stalkerzy mogą sami sobie poradzić z Wojskowymi, ale okupią to ciężkimi stratami.
  • Niektórzy stalkerzy z grupy są martwi od początku gry, nie da się więc uratować wszystkich ludzi Kreta.
  • Czasami na skutek błędu można usłyszeć komunikaty radiowe żołnierzy, które normalnie pojawiają się dopiero po rozpoczęciu Operacji "Monolit".
  • Wojskowi ostatecznie zajmują fabrykę, główny bohater może później tam wrócić i ich zlikwidować. 
  • Żołnierze w trakcie tej operacji były wspierani przez śmigłowiec, który jednak nikogo nie atakował.
  • Czasami może pojawić się błąd, powodujący że dźwięk śmigłowca będzie słyszalny cały czas, nawet kiedy odleci on z tego terenu. 
  • Czasami niektórzy Wojskowi mogą przedostawać się poza ogrodzenie i wpadać w anomalie.
  • Bardzo rzadko w fabryce może pojawić się Pijawka.