FANDOM

„Szanuje to, co robisz. Zabierz tego frajera i powiedz stalkerom, że następnym razem stawka będzie wyższa.”
— Szyszak
Szyszak jest liderem grupy Bandytów w Janowie w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Szyszak jest liderem sporej grupy Bandytów w Magazynach Kontenerów. Jest odpowiedzialny za porwanie Mitaja i trzymanie go w niewoli dla okupu.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Rola Szyszaka dotyczy przede wszystkim sytuacji Mitaja, gdyż przetrzymuje go za okup taki jak artefakt Złota Rybka lub 15000 RU. W zależności od decyzji Majora Diegtiariowa może zapłacić okup, albo uratować Mitaja zabijając Szyszaka i jego Bandytów.

Jeśli Major Diegtiariow zapłaci okup za Mitaja Szyszak, w przeciwieństwie do Waleta, nie opuści Magazynu i pozostanie w nim przez całą grę. W swoim ekwipunku nie ma niczego interesującego, więc nie ma powodu, aby go zabijać, no chyba że dla czystej przyjemności. Jeśli Major Diegtiariow oddał Złotą Rybkę Szyszakowi może go zabić, aby ją odzyskać, choć zmusi to Majora do walki z dużą ilością Bandytów, którzy stacjonują w tym rejonie.

Jeśli Major będzie ratował Mitaja, Szyszak będzie trzymał pistolet przy jego głowie i będzie próbował go zastrzelić. Major Diegtiariow ma tylko kilka sekund, aby strzelić Szyszakowi w głowę.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • Jeśli Major Diegtiariow będzie uwalniał Mitaja siłą, Szyszak umieści broń na głowie Mitaja i będzie groził, że go zabije jeśli gracz podejdzie zbyt blisko. W rzeczywistości można w ten sposób bardzo łatwo go zabić.
  • Szyszak to rodzaj hełmu ochronnego, wcześniej popularnego w wojnach od XIV wieku.

Literatura Literatura Edytuj

  • Został wspomniany w książce "Cisza intruza". Tam został członkiem Wolności, a po zdradzie wyruszył do Wielkopolski. Zginął w jednej z walk na terenie Moskwy.
  • Został wspomniany w książce "Czyste Niebo".