FANDOM

T-64 to pojazd pojawiający się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Informacje ogólneEdytuj

T-64 to radziecki czołg bojowy, stworzony według standardowych schematów, w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Czołg ten jest ulepszoną wersją i następcą T-62 i jedynym tego typu pojazdem używanym przez armię Ukrainy podczas kampanii w Zonie. Wszystkie czołgi, które można znaleźć na terenie strefy czarnobylskiej są zniszczone lub opuszczone, co jest świadectwem porażki, jaką poniosła armia próbując zdobyć jakąkolwiek kontrolę nad wydarzeniami, które miały w niej miejsce.

WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

W pierwszej części serii dwa egzemplarze tego czołgu można znaleźć w Magazynach Wojskowych, nieopodal bazy wojskowej, zajmowanej przez Wolność, a także niedaleko posterunku Najemników. Po drodze do elektrowni atomowej, a także na terenie wokół niej, można się natknąć na kilka porzuconych czołgów, którymi żołnierze próbowali przedrzeć się jak najbliżej tego obiektu.

CNM Czyste NieboEdytuj

W drugiej części jeden z czołgów można znaleźć w Magazynach Wojskowych, nieopodal bazy wojskowej. Kolejny czołg znajduje się w Czerwonym Lesie, powstała nad nim Anomalia Przestrzenna.

  • W całej serii gier nie ma ani jednego sprawnego czołgu. Być może wszystkie czołgi w normalnym stanie zostały skradzione, rozebrane lub zniszczone.
  • Nieopodal czołgu w Czerwonym Lesie znajduje się także rozbity śmigłowiec Mi-24.
  • Anomalia przestrzenna nad czołgiem prowadzi do domu Leśnika.