FANDOM

TRs 301 to broń pojawiająca się w całej serii S.T.A.L.K.E.R..

Opis Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

TRs 301 jest jedną z pierwszych broni używającą amunicji 5.56x45mm, na którą Naznaczony się natknie, bardzo łatwo można ją znaleźć na obszarze Dziczy, ponieważ jest używana przez prawie każdego Najemnika w okolicy. Cierpi z powodu przeciętnej niezawodności, ale ma niesamowitą celność, spore obrażenia i jest bardzo lekka. Można również wmontować na niego prawie wszystkie celowniki znalezione w grze, dzięki czemu jest dość wszechstronny. Jednakże, ponieważ w Cieniu Czarnobyla nie ma systemu naprawczego, zaleca się, aby pełne auto strzelanie było ograniczone, ponieważ bardzo szybko degraduje ono wytrzymałość broni.

Jest to przyzwoita broń do wykorzystania we wczesnych etapach gry ze względu na dobre ogólne statystyki, ale niska niezawodność często zmusza Naznaczonego do przejścia na inny TRs 301 (lub po prostu na inną broń). Skuteczne jest używanie TRs 301 zamiast IL 86, chociaż Naznaczony może przełączyć się na lepszy SGI 5k lub GP 37, obie bronie znajdują się w Magazynach Wojskowych.

CNM Czyste Niebo Edytuj

Na broń można zamontować celownik SUSATtłumik bez żadnych ulepszeń, jednak konieczna jest modyfikacja do zamontowania granatnika M203 pod lufą. Jest niedrogi w utrzymaniu i wykorzystuje te same ulepszenia, co większość karabinów używających naboi 5.56x45mm. Ma tendencję do zacinania się częściej niż większość karabinów, ale wciąż jest dużo bardziej niezawodny niż IL 86. Strzelanie z broni w 3 strzałach lub w pojedynczym strzale zmniejszy szybkość kuli w porównaniu z wystrzeleniem w pełnym auto. Ogólnie rzecz biorąc, ze względu na słabą niezawodność przegrywa z bronią wschodnią dostępną w momencie, gdy Szrama po raz pierwszy napotka TRs 301.

ZP Zew Prypeci Edytuj

Jego szybkostrzelność jest wyższa niż w większości innych karabinów, a celność jest lepsza niż IL 86, z kolei obsługa jest na równi z Viperem 5. Waży też mniej niż większość karabinów szturmowych i jest to jeden z dwóch karabinów szturmowych, na których domyślnie można zamontować celownik, tłumik i granatnik (drugi to SGI-5k Striełoka), co czyni tę broń jedną z najbardziej wszechstronnych broni. Jednak ze względu na to, że SGI-5k Striełoka jest wyjątkową bronią, TRs 301 jest świetnym odpowiednikiem do użycia we wczesnej fazie gry.

Może nawet przeważyć SGI 5k ze względu na szybkostrzelność, ale ma pewne wady - ma niską wytrzymałość bez ulepszeń, co gwałtownie pogarsza jego celność i odrzut. W rzeczywistości, ze wszystkich broni w grze jest najbardziej narażony na zużycie i ma najniższą wytrzymałość od każdego karabinu szturmowego.

Utrzymanie go w doskonałym stanie jest koniecznością, ponieważ po zmniejszeniu jego wytrzymałości o 1/4, zacznie się on bardzo często zacinać i często w najbardziej niewygodnych momentach, takich jak podczas gorącej strzelaniny. Wskaźnik obrażeń można zmniejszyć, strzelając z broni pojedynczymi strzałami lub w seriach o wartości 3 kul.

Ogólnie rzecz biorąc, niezawodność TRs 301 jest nadal lepsza niż w Czystym Niebie i nie jest dużo gorsza niż w przypadku innych rodzajów broni, a dzięki wielu zaletom używania tej broni może służyć jako główna broń Majora Diegtiariowa, dopóki nie uda mu się zdobyć wyższej klasy broni.

TRs 301 ma dużą liczbę ulepszeń. Pojemność magazynka można zmodernizować do 40 naboi, a broń ma spory wskaźnik szybkości ognia, celności, płaskości toru lotu i niezawodności, dzięki czemu broń jest mocniejsza, łatwiejsza w użyciu i bardziej użyteczna na dalekim dystansie.

Zalety Zalety Edytuj

  • Dość wysoka celność i słaby odrzut.
  • Niewielka waga.
  • Duże obrażenia
  • Wysoka szybkostrzelność.
  • Możliwość instalacji wszystkich dodatków (celownik, tłumik i granatnik).
  • Możliwość strzelania trzema nabojami naraz.
  • Możliwość zmiany kalibru na 5.45x39mm (Czyste Niebo).

Wady Wady Edytuj

  • Zawodność.

Opisy w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Lekki karabin o rzeczywistym zasięgu do 300 metrów. Dzięki wyjątkowej łatwości strzału, wysokiej ergonomii i niewielkiej wadze broń ta ma wysoką celność. Jest jednak wrażliwa na zanieczyszczenia i nie zawsze nadaje się do użycia w trudnych warunkach polowych.”

CNM Czyste NieboEdytuj

„Kolejny krok rozwojowy słynnej rodziny M-16. Dzięki niewielkiemu odrzutowi, dobrej ergonomii i nieprzesadnej wadze karabin ten cechuje się dużą celnością. Jest jednak podatny na zabrudzenia, co może zmniejszyć jego przydatność w warunkach polowych. Korzysta z amunicji 5.56x45 mm.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Kolejny krok w rozwoju tej sławnej rodziny broni. Zmian dokonano w górnej połowie stalowej konstrukcji złożonej z lufy, tuby gazowej i naciągu montażowego zamka, co zmniejszyło jej wagę i poprawiło ergonomię i system gazowy. Broń jest bardzo precyzyjna, ale skłonność do gromadzenia brudu czyni ją mało przydatną w trudnych warunkach Zony.”

Specjalne wersje Edytuj

  • Snajperski TRs 301 - modyfikacja broni szturmowej przystosowana do wykonywania pojedynczych strzałów. Występuje tylko w Cieniu Czarnobyla.
  • Szkoleniowy TRs 301 - pojawia się tylko na strzelnicy w Agropromie.

Występowanie2 Występowanie Edytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

ZP Zew Prypeci Edytuj

Znani posiadacze Edytuj

SoC Cień Czarnobyla Edytuj

CNM Czyste Niebo Edytuj

ZP Zew Prypeci Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • TRs 301 jest jednym z kilku karabinów, do których można zainstalować wszystkie dodatkowe moduły.
  • W Czystym Niebie i Zewie Prypeci używana jest zaktualizowana tekstura z kompilacji, chociaż ikona jest taka sama jak w Cieniu Czarnobyla.
  • Animacja przeładowania w Zewie Prypeci i Czystym Niebie różni się od Cienia Czarnobyla.
  • To dziwne, że ten karabin często znajduje się w grze: jest to bardzo kosztowna broń i z tego samego powodu zdecydowano się porzucić uzbrojenie amerykańskiej armii za pomocą tej broni, nie wspominając już o krajach NATO. Bardziej logiczne byłoby widzieć zamiast tego M4A1, M16A2 lub, co najgorsze, HK-416.
  • Maksymalna waga tego karabinu wynosi 4,68 kg (Czyste Niebo), a minimalna waga to 2,00 kg (Zew Prypeci).
  • We wczesnych wersjach Czystego Nieba w tą broń uzbrojony był Lingow.
  • Kiedy granatnik zostanie użyty, ekran wydaje się zbliżać, tak samo jak podczas celowania w Czystym Niebie.
  • Wielu błędnie nazywa ten karabin M16 lub M4, choć w rzeczywistości jest to LR-300.
  • Podczas strzelania z zamontowanym tłumikiem, dźwięk trudno odróżnić od Wintara BC.

Literatura Literatura Edytuj

  • W książce A. Kalugina "Dom na bagnie" Doktor posiada specjalny model tej broni, która strzela śmiertelnymi lekami z pyłkami, które powodują wstrząs.
  • W książce Prawo Naznaczonego snajper, patrząc na ten karabin, zadał sobie pytanie: "Gdzie w tej Zonie jest tyle zachodniej broni?"