Tajny obóz to miejsce w Kordonie, występujące w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Jest to obozowisko założone po środku szarego krateru, powstałego najprawdopodobniej w wyniku oddziaływania jakiejś anomalii. Założycielami byli Samotnicy z Kordonu, którzy następnie przenieśli się z tego miejsca. Obóz znajduje się na północ od Wioski Kotów, za wzgórzami. W okolicy obozu można się natknąć na wiele anomalii grawitacyjnych, jak Karuzela czy Trampolina. W samym obozie można zauważyć sporo materiałów budowlanych, w postaci betonowych i stalowych rur oraz skrzyń, znajduje się tam również powalone drzewo. W północnej części obozowiska można odczuć zwiększony poziom radiacji. Z obozowiskiem tym wiąże się kilka zadań pobocznych, głównie dotyczących znajdowania przedmiotów lub zajmowania lokacji, na potrzeby wojny frakcji.

SoC.png Cień Czarnobyla[edytuj | edytuj kod]

Stalkerzy przybywają w to miejsce i pozostają tutaj, będąc narażonym na działanie promieniowania, anomalii oraz sporadycznych ataków mutantów. Obozowisko nie pełni żadnej istotnej roli, ale wiąże się z nim kilka zadań pobocznych. W obozowisku nie ma zbyt wielu cennych rzeczy.

Przedmioty[edytuj | edytuj kod]

CNM.png Czyste Niebo[edytuj | edytuj kod]

W drugiej części serii obóz ten również zajmują stalkerzy, którzy są atakowani od czasu do czasu przez Dziki. Wówczas bohater otrzymuje zadanie udzielenia im pomocy, w przypadku utraty obozu, protagonista może się podjąć zadania ponownego przejęcia obiektu. 

Powiązane zadania[edytuj | edytuj kod]

Schowek SoC.png Schowki[edytuj | edytuj kod]

Ciekawostki.png Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • W obu częściach serii, można na terenie obozowiska znajdować artefakty (w CN będą to dwie meduzy).
  • We wcześniejszych wersjach gry, zamiast krateru z obozem, znajdowało się tutaj małe jezioro.
  • Mutanty atakujące obóz mogą po drodze wpadać w anomalie i ginąć.
  • W pierwszej części serii nawet jeśli stalkerzy będą narażeni na napromieniowanie, nie uczyni to im jednak żadnej krzywdy.
  • W drugiej części serii zadanie obrony obiektu może zostać anulowane, bowiem stalkerzy mogą sami dać radę obronić obóz.

Galeria.png Galeria[edytuj | edytuj kod]

SoC.png Cień Czarnobyla

CNM.png Czyste Niebo

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA, o ile nie zaznaczono inaczej.