FANDOM

„Nie jesteś tu mile widziany. To nasz obóz i nie masz tu czego szukać. Moi chłopcy i tak są już za bardzo wygłodzeni i spięci...”
— Tasak
Tasak jest Najemnikiem pojawiającym się w S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci.

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

Tasak, tak jak jego kompani, Hak i Pręga, są członkami ekspedycji Szakala wysłanymi do Zatonu. Podczas gdy dwójka liderów pozostała w Zakładzie Utylizacji Odpadów, Tasak razem ze swoimi ludźmi udał się do opuszczonego warsztatu.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Tasak jest dowódcą Najemników w opuszczonym warsztacie. Jest on neutralnie nastawiony do Majora Diegtiariowa, przy pierwszym spotkaniu każe dostarczyć sześć produktów spożywczych, jeśli zadanie zostanie ukończone, Tasak pozwoli Majorowi rozejrzeć się po jego obozie i zabrać narzędzia potrzebne Kardanowi, a nawet schronić mu się w składziku podczas emisji. W przeciwieństwie do CzarnegoCzachy i Szakala, Tasak i jego ludzie prawdopodobnie zrezygnowali ze swojej misji w Zonie - określani są jako "zaginieni" bądź "nieuczciwi". W rzeczywistości mogą zostać zatrudnieni do ochrony Bunkra naukowców w Janowie jako alternatywa dla WolnościPowinności i oddziału Spartakusa, którzy zastąpią oddział CzarnegoStalkerzy w tym rejonie przyznają, że Tasak jest dosyć popularny wśród ludności ze względu na swoją uprzejmą i wyrozumiałą naturę. Od razu stanie się przyjaźnie nastawiony do Majora Diegtiariowa, a nawet będzie go witał, gdy ten będzie przychodził do Bunkra naukowców.

Major Diegtiariow może również zapytać Tasaka, czy będzie mu towarzyszył w drodze do Prypeci, ale grzecznie odmówi.

Najemnicy Oddział Tasaka Edytuj

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • WieprzLeszy i Tasak to jedyni Najemnicy, którzy pozostaną neutralni dla gracza, Tasak jest także jedynym, który będzie przyjazny.
  • Pułkownik Kowalski mówi, że jego oddział wdał się w małą bitwę z Tasakiem i jego ludźmi. Jednak Wojskowi wycofali się prawdopodobnie myśląc, że walka nie ma sensu. W żadnym oddziale nie było strat.
  • W przypadku zatrudnienia do ochrony Bunkra Ekologów, to z ośmiu osób tylko pięć będzie strzegło bunkra: Kirzacz, Czołg i Bandzior gdzieś znikną. Logicznie można to wyjaśnić faktem, że strażników bunkra musi być pięciu.
  • Mimo, iż o obozie jest ośmiu ludzi, Tasak prosi o przyniesienie sześciu sztuk jedzenia.
  • Jeśli gracz zapyta się go o podróż do Prypeci odmówi. Najprawdopodobniej motywuje go fakt, że czekał na pozwolenie pracę u władz, a nie chciał ryzykować, aż zostanie ustanowiona bezpieczna ścieżka. W każdym razie Wojskowi byliby "bardzo szczęśliwi", gdyby zobaczyli jednego z najemnych dowódców w Grupie Diegtiariowa.
  • Tasak może być w pewnym sensie uważany za najbardziej przyjaznego ze wszystkich dowódców Najemników w serii.
  • To dziwne, że Hak i Pręga nie dostarczyli racji żywnościowych Tasakowi, gdyż mają ich bardzo dużo. Być może Najemnicy nie opuścili obozu, aby uniknąć niepotrzebnego rozlewu krwi. Jednak Tasak napisał do Haka, aby przysłał do niego dwóch ludzi. Ci ludzie najprawdopodobniej zginęli po drodze.
  • Nawet jeśli Tasak będzie z kimś walczył, to podczas bitwy można nawiązać z nim rozmowę.