S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki
„S.T.A.L.K.E.R." to zakodowany skrótowiec, którego używamy do oznaczania agentów zaprogramowanych do określonych zadań. Ty, jako nasz agent, otrzymałeś misję zabicia Strieloka i jego grupy. Byli zbyt bliscy odkrycia rzeczy, o których nie powinni wiedzieć. W drodze do centrum Zony utworzyliśmy sieć pól psionicznych, których celem było werbowanie agentów. Jedno z tych pól znasz pod nazwą "Mózgozwęglacz". Gdy stalker usiłuje dotrzeć do centrum Zony, by spełnić jakieś swe życzenie, przejmujemy kontrolę nad jego świadomością i zaprogramowujemy na wykonanie określonej misji. Popełniono błąd i dostałeś polecenie zabicia samego siebie.”

Tatuaż S.T.A.L.K.E.R. jest oznaczeniem niektórych stalkerów, zwerbowanych przez Świadomość-Z.

Historia[]

Striełok z tatuażem

W Zonie co jakiś czas natrafiano na ciężarówki wypełnione zwłokami. Z czasem zaczęto nazywać je Trupiarkami. Nikt nie wiedział jakie było przeznaczenie tych pojazdów, ani kim byli pasażerowie. Każdy z nich jednak miał wytatuowany tatuaż ze słowem S.T.A.L.K.E.R.. Jedynym żyjacym stalkerem, który ma taki tatuaż jest Striełok. Niektórzy domyślali się, że tatuaże pełnią rolę oznaczeń, nikt jednak nie wiedział jaki jest konkretny cel tatuowania stalkerów. Sam Naznaczony, dopiero po dotarciu do sterowni Monolitu, dowiedział się, że został pojmany przez Grupę i że wyprano mu mózg, a tatuaż był oznaczeniem agentów Świadomości-Z.

Charakterystyka[]

Tatuaż ten jest czarnego koloru, mają go na prawej ręce wszyscy stalkerzy, którzy zostali pojmani i "przeprogramowani" przez Świadomość-Z. Po zabiegu agenci mieli wymazywane wspomnienia i zlecano im różne zadania do wykonania w Zonie, mogli oni przenikać do poszczególnych grup i infiltrować je, zbierać informacje albo wykonywać konkretne zadania, np. zlikwidowania jakiegoś celu. Najlepszym przykładem tego procederu jest Striełok, który również został naznaczony, a następnie oddelegowany do wykonania zadania.  

Powiązane tematy[]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Jedynym żywym stalkerem posiadającym taki tatuaż jest Striełok.
  • W calej serii nie ma innych żywych stalkerów z tym tatuażem.
  • Striełok przez swój tatuaż zyskał pseudonim Naznaczony.
  • Kwestia losów bohatera przed wydarzeniami w pierwszej części serii jest wyjaśniona w Czystym Niebie.
Advertisement