S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Teleport to rodzaj anomalii występujący we wszystkich częściach serii S.T.A.L.K.E.R.

Charakterystyka.png Charakterystyka[]

To prawdopodobnie najrzadziej występująca anomalia w Zonie. Pojawia się tylko w kilku miejscach, anomalia ta zaburza strukturę przestrzeni, w związku z czym kontakt z nią powoduje natychmiastowe przeniesienie w inne miejsce. Działa na podobnej zasadzie co niektóre anomalie przestrzenne, które również mogą teleportować, jednak anomalia Teleport powiązana jest stricte z teleportacją, podczas kiedy Anomalie Przestrzenne mogą występować jako bąbel. Nie generuje ona żadnych artefaktów, nie powoduje obrażeń fizycznych[1].

Teleport przyjmuje kształt spiralny, znajduje się on w ciągłym ruchu. Jeśli jakiś obiekt wejdzie w kontakt z tą anomalią, przeniesie go ona do określonego punktu. Teleporty znajdują się w wielu miejscach, niekiedy bez ich pomocy niemożliwe jest bezpieczne przemieszczanie się, na przykład na zniszczonych odcinkach mostów, albo w pobliżu elektrowni jądrowej w Czarnobylu.

Najprawdopodobniej niektóre teleporty są kontrolowane przez Świadomość-Z, ponieważ często mogą pojawić się w danym miejscu na krótko przed głównym bohaterem, co przypuszczalnie nie jest dziełem przypadku. Monolit również zawsze pojawia się w pobliżu teleportów i może podążyć za wrogami, nawet do najbardziej niedostępnych miejsc jak dach Elektrowni Atomowej. Być może Świadomość-Z, oprócz technologii hologramowej, potrafi wykorzystać technologię teleportacji (wykorzystując do tego anomalie). To jednak hipotetyczne założenie.

Można założyć, że tworzenie teleportów jest możliwe tylko w pobliżu dużych źródeł energii, np. w pobliżu Elektrowni Jądrowej w Czarnobylu, ale to nie wyjaśnia teleportacji Striełoka do bunkra Sidorowicza na obrzeżach Strefy.

Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

CNM.png Czyste Niebo[]

ZP.png Zew Prypeci[]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • Nie należy mylić anomalii Teleport z tradycyjnymi anomaliami przestrzennymi, czyli tzw. Bąblami.
  • Dzięki obecności licznych anomalii Teleport na dachu elektrowni, Świadomość-Z błyskawicznie wysyłała tam siły Monolitu. Oznacza to, że Świadomość-Z opanowała technologię teleportacji.
  • W Czystym Niebie, w Magazynach Wojskowych, konkretnie w Wiosce Pijawek, znajduje się ciało członka Wolności. Obok niego znajduje się podwójny teleport, który przenosi się z jednego domu do drugiego. Być może stalker zginął w drugim budynku, jednak jego ciało wpadło w anomalię i przemieściło się.
  •  Kiedy martwe ciało uderza w obszar teleportacji nie jest nigdzie przenoszone (dotyczy Cienia Czarnobyla).
  •  W Cieniu Czarnobyla jeden z teleportów przenosi Naznaczonego do Sidorowicza na krótką chwilę, wywołując u niego zdumienie. Być może jest to kolejne odniesienie do gry "Half Life 2", tam Gordon Freeman, na kilka sekund przenosi się do biura Wallace'a Breena w Cytadeli, który jest z tego powodu bardzo zaskoczony.
    • W rzeczywistości nie przenosi ona bohatera do bunkra Sidorowicza, ale do jego kopii w elektrowni jądrowej w Czarnobylu. Jest to sztuczka zastosowana przez programistów. Dzięki niej gra nie ładuje niepotrzebnie całego Kordonu.
  •  W Zewie Prypeci jest system teleportów, które "chronią" Oazę.

Przypisy[]

Advertisement