FANDOM

„„Osobiście widziałem tylko "Kometę" i „Teslę”. Pierwsza to ognista kula o średnicy metra. Ciepło z anomalii jest wyczuwalne nawet z większej odległości. Druga to coś, co można opisać jako „okrągłą błyskawicę” (…). Obie anomalie aktywnie się poruszają, ale z reguły – według określonych trajektorii. Uważny stalker może z łatwością przejść obok nich. Najważniejsze, żeby się nie rozpraszać. ””
— Pilot
Anomalia Tesla znajduje się w Jupiterze, występuje w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Charakterystyka CharakterystykaEdytuj

Tesla działa w sposób porównywalny do anomalii Elektro, emitując potężne ładunki elektrostatyczne, z tą różnicą, że jest ona w ciągłym ruchu. Bardzo łatwo ją rozpoznać, jest to lewitująca kula czystej energii, w kolorze niebieskim, posiadająca biały rdzeń. Sposób powstania anomalii Tesla jest nieznany, można przypuszczać, że na skutek emisji ładunek elektryczny w anomalii Elektro znacznie się zwiększył, a także zmieniła się struktura budowy tej anomalii, tak że zaczęła się ona przemieszczać.

W większości przypadków anomalia Tesla zabija przy pierwszym wyrzucie energii elektrycznej w kierunku swojej ofiary. Co ciekawe, wiązki energii same odnajdują ofiarę podążając za nią. W przypadku bardzo dobrego kombinezonu i artefaktów zapewniających ochronę przed elektrycznością, można wytrzymać pierwsze uderzenie, natomiast nie da się przeżyć drugiego. Anomalia ta nie generuje żadnych artefaktów[1].

WystępowanieEdytuj

ZP Zew PrypeciEdytuj

  • Jest to jedna z najrzadziej występujących anomalii w Zonie. Udokumentowano trzy miejsca występowania Tesli. Dwa znajdują się w Jupiterze, jedna wewnątrz niedziałającego pociągu, przemieszcza się wewnątrz ciasnych wagonów. Aby przeżyć w pociągu należy ostrożnie śledzić i przewidywać trajektorię ruchu tej anomalii i w odpowiednim momencie zejść z drogi, którą podąża.
  • Ostatnia pojawia się w podziemiach, w Laboratorium X-8 w Prypeci.

Przypisy Edytuj

  1. http://pl.stalker.wikia.com/wiki/Lista_anomalii