FANDOM

„Pojawili się jakiś czas temu, pogadali z Hermanem i już zostali. Mam wrażenie, że Herman też nie jest z nich zbyt zadowolony...”
— Topol o Najemnikach Czarnego
Topol jest szefem zespołu badawczego pracującego dla Ekologów w S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci

Przeszłość2 Przeszłość Edytuj

W roku 2012 założył własny, niewielki oddział, nazywany "Iskra". Zespół Topola składał się jeszcze z trzech innych StalkerówSpirolaWęża i Buławy. Mimo iż jest związany z frakcją Ekologów, ich nastawienie do Majora Diegtiariowa zależy od jego relacji z innymi Samotnikami - w zależności od tego, jak zadziała w Zatonie, mogą być już przyjaźni, gdy Major dotrze do Mobilnego Laboratorium. Początkowo są słabo uzbrojeni, a misje obejmują ratowanie lub eskortowanie ich, ale z czasem stają się doświadczeni i dobrze wyszkoleni.

Jeśli zespół Topola zostanie całkowicie zniszczony, w Mobilnym Laboratorium pojawi się kolejna drużyna Stalkerów-Ekologów, ale nie dadzą żadnych nagród, które Major Diegtiariow otrzyma za pomoc Topolowi i jego ludziom. Ewentualnie, jeśli Mitaj został uratowany, on i jego towarzysze mogą zostać wynajęci do przejęcia roli Topola, niestety nie dadzą takich samych nagród.

Charakterystyka Charakterystyka Edytuj

Topol pojawia poza Mobilnym Laboratorium wraz z oddziałem Najemników broniących laboratorium. Jego drużyna skupia się wokół ogniska. Początkowo nie służą oni żadnemu celowi, dopóki Major Diegtiariow nie ma hełmu z wystarczającą ochroną psi, aby wykonać pierwsze zadanie dla Ekologów. Ochraniają Majora, gdy przechodzi przez podziemny tunel, by znaleźć artefakt emitujący psi. Podczas gdy wszystko idzie gładko na początku, na końcu pojawia się Kontroler który przejmuje kontrole nad umysłami Topola i jego ludziMajor Diegtiariow ma następnie możliwość uratowania drużyny lub zabicia ich. Niektórzy lub wszyscy członkowie zespołu mogą zostać zabici, celowo lub przypadkowo, ale to zaszkodzi reputacji Majora u Ekologów, a także zdobytym nagrodom i osiągnięciom. Warto zauważyć, że ukończenie misji z wszystkimi żywymi członkami drużyny pociąga pochwałę i entuzjastyczne komentarze od sztywnego i beznamiętnego Profesora Hermana.

Po powrocie z pierwszej misji Major Diegtiariow może wziąć parę zadań towarzyskich, w których musi chronić zespół podczas skanowania pól anomalii. Ta misja jest najważniejszym zadaniem dla Ekologów ze względu na atrakcyjne nagrody, które można zdobyć. Aby uzyskać najlepsze wyniki, cały zespół Topola musi przetrwać pierwszą misję, a przynajmniej sam Topol musi przeżyć.

Kiedy Major Diegtiariow ponownie odwiedza Bunkier, Topol i jego zespół zmodernizują swój sprzęt i będą nazywać się Oddział "Iskra". Topol będzie wyposażony w Egzoszkielet i uzbrojony w GP 37Wąż i Spirol zdobyli Kombinezony SEVA, a Buława używa Kombinezonu Radiacyjnego i SGI 5kStalkerzy-Ekolodzy obecnie znani jako Oddział "Iskra" mają o wiele lepsze uzbrojenie i wyszkolenie, dzięki czemu stają się ekspertami. Rozmowa z Topolem da Majorowi bardzo dużą nagrodę m. in. wyposażenie medyczne, w tym niezwykle rzadki Antybiotyk wraz z maksymalnie 7 Apteczkami naukowców. Po utworzeniu Iskry można go zapytać o podróż do Prypeci, ale odmawia stwierdzając, że ​​Ekolodzy płacą mu teraz zbyt dobrze, a przełęcz strefowa jest zbyt cenna, aby zaryzykować - co ciekawie, Garri również ma przepustkę strefową, mimo że wykonał zadanie dla Ekologów.

Ciekawostki Ciekawostki Edytuj

  • W niektórych tłumaczeniach Topol nazywa się Poplar.
  • Gdy gracz udzieli mu pomocy może zmienić swoją obecną broń. Będzie wyposażony w SGI 5k lub GP 37.
  • Jeśli gracz będzie miał dobre stosunki z Samotnikami, Topol i jego ludzie będą nastawieni do niego przyjaźnie, ale gdy oficjalnie dołączą do Ekologów, zmienią nastawienie do gracza na neutralne, co jest niedopatrzeniem.
  • Po tym jak Topol otrzymuje swój Egzoszkielet, nie można z nim handlować. Jednakże, kiedy schroni się w Mobilnym Laboratorium podczas emisji, jego menu handlowe pojawia się ponownie. Co ciekawe, kwota pieniędzy zostanie zresetowana do 5000 RU, gdy ma on swój pancerz.
  • Nosi nazwisko izraelskiego aktora teatralnego i filmowego - Chaima Topola.
  • Jeśli pomiary będą wykonywane, a Topol zostanie ranny, to niebawem wstanie i ponownie zabierze się do pracy.
  • Po pomiarach w Kopaczi gdy Major Diegtiariow zbliży się do Topola, może zdarzyć się błąd: Topol usiądzie i wstanie kilka razy.

Galeria Galeria Edytuj