Trening to jedna z sekcji w encyklopedii w PDA, pojawia się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla.

Informacje ogólneEdytuj

Ta sekcja zawiera porady oraz pomocne informacje dotyczące poszczególnych aspektów w rozgryce. Zawartość aktualizuje się automatycznie, w miarę postępów głównego bohatera. Istnieją nieliczne wyjątki od tej reguły, na przykład jeśli postać zostanie przeciążona, wpis na temat ograniczeń udźwigu oraz ekwipunku nie pojawi się w tej kategorii i nie będzie aktualizowany. Większość podstawowych informacji na temat interakcji oraz działania będzie się jednak pojawiała, co stanowi duże ułatwienie dla początkujących.

Podkategorie w sekcji TreningEdytuj

„Żeby przykucnąć, wciśnij C. Żeby przykucnąć jeszcze niżej, wciśnij CTRL  + C”
  • Wybór broni
„Niektórzy stalkerzy nie będą chcieli z tobą rozmawiać, jeśli będziesz wymachiwał im bronią przed twarzą. Żeby schować broń, wystarczy wybrać śrubę”
  • Skok
„Skok pomoże ci się wdrapać na przeszkody średniej wysokości. Żeby skoczyć, wciśnij SPACJA”
„Nie jesteś mułem, więc nie każdy ciężar uniesiesz. Gdy waga ekwipunku przekroczy twoje możliwości, bardzo szybko zaczniesz tracić energię. Możesz sprawdzać aktualną wagę swojego sprzętu oraz ile maksymalnie możesz unieść”
„Kiedy dana postać nosi radioaktywny artefakt przy pasie lub wchodzi na teren o wysokim stężeniu promieniowania, zaczyna tracić zdrowie i okazywać sygnały choroby popromiennej. Skutki promieniowania można zniwelować przy pomocy leków przeciwpromiennych i wódki”
  • Przychylność
„Pomagając innym, zdobywasz sobie ich przychylność oraz ogólną reputację. Większa przychylność i lepsza reputacja pomagają ci w relacjach z ludźmi, których spotykasz. Jeśli cieszysz się ich dobrą opinią, chętniej udzielą ci dodatkowych informacji lub taniej sprzedadzą ci swoje towary. Z kolei jeśli do kogoś strzelasz, tracisz wszelką przychylność tej osoby i jej przyjaciół, którzy zaczną cię atakować”
„To dobre miejsce, żeby uderzyć w kimono. Możesz się tu przespać, przeczekać noc lub po prostu zabić trochę czasu. Żeby pójść spać, otwórz menu ekwipunku, zaznacz ilość czasu, jaki się chcesz zdrzemnąć i wciśnij przycisk "odpoczynek". Twoja postać obudzi się w wyznaczonym czasie. Czasem może mieć sny.”
  • Przyśpieszenie
„Czasem będzie trzeba biec szybciej niż zwykle. Żeby to zrobić, wciśnij ($$ACTION_sprint_toggle$$) w trakcie biegu. Biegnąca sprintem postać porusza się szybciej i skacze dalej niż zwykle, lecz szybciej się męczy i nie może strzelać”
„Jeśli postać przez jakiś czas nic nie je, robi się głodna. Jeśli nie znajdzie nic do jedzenia, zaczyna tracić zdrowie. Żeby temu zapobiec, postać musi regularnie spożywać posiłki. Bochenek chleba, konserwa czy kawałek kiełbasy rozwiążą problem - przynajmniej na jakiś czas.”
„Bieg przez dłuższy czas powoduje zmęczenie. Kiedy postać jest wyczerpana, nie będzie w stanie dalej biec - zacznie iść. Im więcej rzeczy dana postać niesie, tym szybciej się męczy. Stanie w bezruchu przez kilka sekund wystarczy, żeby odzyskać siły”
  • Stan broni
„Każda broń ma określoną trwałość. Im niższa jej wartość, tym częściej broń się zacina. Żeby ją odblokować, należy ją przeładować, wciskając $$ACTION_wpn_reload$$. Trwałość zmniejsza się wraz z użytkowaniem. Jeśli broń zostanie trafiona kulą, może się stać zupełnie bezużyteczna”
  • Otwarte rany
„Kiedy postać zostanie trafiona, może zacząć krwawić. Krwawienie sprawia, że nieustannie traci się zdrowie. Im poważniejsze (zielona ikona oznacza słabe krwawienie, czerwona oznacza poważny krwotok), tym szybsza utrata zdrowia. Z czasem krwawienie samo ustaje, lecz nawet poważny krwotok można natychmiast zatamować przy pomocy bandaży”

Ciekawostki CiekawostkiEdytuj

  • Niektóre podkategorie są uaktualniane tylko do pewnego czasu, np. poruszanie się.