S.T.A.L.K.E.R. Wiki
Advertisement
S.T.A.L.K.E.R. Wiki

Tunder 5.45 to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

Opis[]

Jest to zmodyfikowana wersja karabinu szturmowego Tunder S14, używająca amunicji 5.45x39mm. Zmodyfikowanie broni w taki sposób, aby używała amunicji mniejszego kalibru było dobrym posunięciem, gdyż amunicja 5.45 jest znacznie powszechniejsza w Zonie oraz tańsza, niż standardowe [5.56x45mm]], do którego domyślnie przystosowany jest S14. Negatywnym efektem zmiany kalibru jest nieco zmniejszona celność, pozostałe parametry paradoksalnie pozostały bez zmian. 

Zalety Zalety.png[]

  • Niezawodność
  • Niewielka waga
  • Niewielki odrzut
  • Duża celność na krótkim i średnim dystansie
  • Kompaktowy rozmiar
  • Łatwo dostępna amunicja

Wady Wady.png[]

  • Zmniejszona celność na długim dystansie
  • Wysoka cena
  • Brak możliwości zamontowania tłumika
  • Niewielka pojemność magazynku

Opis w grze[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

„Ta lufa to dzieło jednego ze stalkerskich rzemieślników, który ją ulepszył tak, by pasowały do niej bardziej rozpowszechnione naboje 5,45 mm.”

ZP.png Zew Prypeci[]

„Ta broń to eksperymentalna wersja połączenia karabinu szturmowego i granatnika, rosyjska modyfikacja standardowego Gromu S14, zaprojektowana specjalnie dla jednostek działających w Zonie. Ceniona za zwiększona pojemność magazynka.”

Występowanie2.png Występowanie[]

SoC.png Cień Czarnobyla[]

  • Posiada go jeden ze stalkerów frakcji Powinność, Barin.
  • Można go kupić od Sidorowicza od początku gry, ale tylko do czasu rozmowy z Wilkiem, później zniknie i pojawi się ponownie, w późniejszym etapie rozgrywki.
  • Jeden ze strażników Powinności na Wysypisku.
  • Niekiedy mają go przy sobie stalkerzy w Magazynach Wojskowych.

ZP.png Zew Prypeci[]

Znani posiadacze[]

Ciekawostki.png Ciekawostki[]

  • To jeden z najbardziej uniwersalnych karabinów w grze, skuteczny, kompaktowy, z łatwo dostępną amunicją.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci broń ta nazywa się Burza i można ją nabyć od Żwawego.
  • Wygląda dokładnie tak samo jak standardowy Tunder S14.
  • Mimo zmiany kalibru na mniejszy w stosunku do oryginały, parametry obu broni niewiele się od siebie różnią.
Advertisement