FANDOM

Tunder 5.45 to broń pojawiająca się w S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla oraz S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci.

OpisEdytuj

Jest to zmodyfikowana wersja karabinu szturmowego Tunder S14, używająca amunicji 5.45x39mm. Zmodyfikowanie broni w taki sposób, aby używała amunicji mniejszego kalibru było dobrym posunięciem, gdyż amunicja 5.45 jest znacznie powszechniejsza w Zonie oraz tańsza, niż standardowe [5.56x45mm]], do którego domyślnie przystosowany jest S14. Negatywnym efektem zmiany kalibru jest nieco zmniejszona celność, pozostałe parametry paradoksalnie pozostały bez zmian. 

Zalety ZaletyEdytuj

  • Niezawodność
  • Niewielka waga
  • Niewielki odrzut
  • Duża celność na krótkim i średnim dystansie
  • Kompaktowy rozmiar
  • Łatwo dostępna amunicja

Wady WadyEdytuj

  • Zmniejszona celność na długim dystansie
  • Wysoka cena
  • Brak możliwości zamontowania tłumika
  • Niewielka pojemność magazynku

Opis w grzeEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

„Ta lufa to dzieło jednego ze stalkerskich rzemieślników, który ją ulepszył tak, by pasowały do niej bardziej rozpowszechnione naboje 5,45 mm.”

ZP Zew PrypeciEdytuj

„Ta broń to eksperymentalna wersja połączenia karabinu szturmowego i granatnika, rosyjska modyfikacja standardowego Gromu S14, zaprojektowana specjalnie dla jednostek działających w Zonie. Ceniona za zwiększona pojemność magazynka.”

Występowanie2 WystępowanieEdytuj

SoC Cień CzarnobylaEdytuj

  • Posiada go jeden ze stalkerów frakcji Powinność, Barin.
  • Można go kupić od Sidorowicza od początku gry, ale tylko do czasu rozmowy z Wilkiem, później zniknie i pojawi się ponownie, w późniejszym etapie rozgrywki.
  • Jeden ze strażników Powinności na Wysypisku.
  • Niekiedy mają go przy sobie stalkerzy w Magazynach Wojskowych.

ZP Zew PrypeciEdytuj

Znani posiadaczeEdytuj

  • To jeden z najbardziej uniwersalnych karabinów w grze, skuteczny, kompaktowy, z łatwo dostępną amunicją.
  • W S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci broń ta nazywa się Burza i można ją nabyć od Żwawego.
  • Wygląda dokładnie tak samo jak standardowy Tunder S14.
  • Mimo zmiany kalibru na mniejszy w stosunku do oryginały, parametry obu broni niewiele się od siebie różnią.